سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حسین فولادی

حوزه/ مدیرکل دفتر حمایت از جامعه نخبگانی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: سطح فکر نخبه حوزوی ما بالاتر از آن است که بخواهد به خودش و منافعش فکر کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام حسین فولادی در جمع استعدادهای برتر و نخبگان حوزه علمیه خراسان، در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد با تأکید بر اینکه در برنامه‌ریزی‌های دفتر حمایت از جامعه نخبگانی مرکز خدمات، از نظرات جامعه نخبگانی حوزه علمیه استفاده شده است، گفت: با تحقیق و بررسی می‌گویم که حس مهم و مفید بودن، مهم‌ترین دغدغه نخبگان و استعدادهای برتر حوزوی است.

وی، نخبگان را عامل ارتقاء و پیشرفت حوزه و هر جمع و گروهی دانست و ابراز کرد: سطح فکر نخبه حوزوی ما بالاتر از آن است که بخواهد به خودش و منافعش فکر کند، بلکه به مسئله‌هایی می‌اندیشد که باید حل شود و به ظرفیت‌هایی فکر می‌کند که می‌تواند برای برطرف کردن مسائل، پای کار بیاورد.

مدیر کل دفتر حمایت از جامعه نخبگانی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از سال ۶۸ تاکنون، مکرراً به مسئولین نظام و حوزه در مورد مسئله بهره‌گیری از ظرفیت‌های نخبگان حوزوی تأکید کرده‌اند، عنوان کرد: ما نباید بنشینیم و منتظر بمانیم تا مسئولین به این نتیجه برسند که باید از ظرفیت‌های نخبگان و مستعدین حوزه علمیه استفاده کنند.

حجت‌الاسلام فولادی افزود: باید مسئله‌ها را شناخت و ظرفیت‌ها را در جهت حل مسائل و پاسخگویی به نیازها جهت داد.

وی ضمن ارائه گزارشی کوتاه از سیر فعالیت دفتر حمایت از جامعه نخبگانی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه -از تثبیت بخش نخبگانی در حوزه‌های علمیه و مراکز حوزوی تا حمایت‌های مختلف از این افراد-، گفت: ما حتی یک ریال بودجه دولتی نداریم و با حداقل امکانات و نیروی انسانی، تلاش داریم فازهای عملیاتی برنامه‌ریزی شده را به سرانجام برسانیم و جامعه نخبگانی حوزه علمیه را پای کار انقلاب و نظام بیاوریم.

حجت‌الاسلام فولادی در مورد طرح شهید بیاضی‌زاده نیز اظهار کرد: اساتید و مستعدان برتر حوزوی بسیاری وجود دارند که در زمینه مسائل مبتلابه جامعه و نظام اسلامی دغدغه‌مند هستند، اما آن طور که باید و شاید وارد این مسائل نشده‌اند و هدف طرح شهید بیاضی‌زاده این است که در این عرصه، زمینه‌سازی کند.

مدیرکل دفتر حمایت از جامعه نخبگانی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه  اضافه کرد: در این طرح، اساتید، شاگردان برتر و مستعد خود را معرفی می‌کنند و این افراد یک گروه علمی را تشکیل داده و در مورد موضوع موردعلاقه خود که موردنیاز جامعه هم هست، فعالیت علمی می‌کنند.

 وی در پایان، یکی از مهم‌ترین خلأها در حوزه علمیه را عدم تربیت مدیران دانست و گفت: برای اینکه فعالیت‌های علمی طلاب و نخبگان در حوزه‌های علمیه نتیجه بهتری داشته باشد، باید مدیران و برنامه‌ریزان و انسان‌های موفق در عرصه تشکیلاتی نیز تربیت کنیم.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha