سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر نوائی

حوزه/ مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه پاسخگویی به نیازهای جامعه ملزوماتی دارد، عنوان کرد: باید از روش‌ها و ساختار اجتهادی بهره گرفت و در عرصه تولید تفکر دینی قدم برداشت و در پاسخگویی خط‌شکن بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین علی اکبر نوایی در جمع استعدادهای برتر و نخبگان حوزه علمیه خراسان، در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد گفت: با تکیه صرف بر فقه و اصول، نمی‌شود پاسخگو بود و ما نیاز به فقه تمدنی داریم.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه‌های علمیه بسیار خوب و رو به پیشرفت بوده، اما در قامت نیازها و تشنگی و مطالبه جامعه جهانی نمی‌باشد، عنوان کرد: حوزه نسبت به آینده مسئولیت زیادی دارد و باید از طرق مختلف از جمله تشکیل هسته‌ها و گروه‌های علمی، به همه نیازهای فقهی، معرفتی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، تمدنی، اخلاقی، کلامی و سایر نیازها پاسخ بدهد.

مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان افزود: حرکت علمی حوزه باید متناسب با افزایش نیازها و مطالبات مخاطب داخلی و بین‌المللی باشد و برای این مهم، حوزه باید از سبک موجود و سنتی خارج شده و دغدغه، هدفمندی و بی‌قراری داشته باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نوایی تصریح کرد: رسالت حوزه محدود به اداره جامعه نیست، بلکه پهنه جغرافیای خاکی و همه موجودیت‌ها و جامعه انسانی را شامل می‌شود.

وی با بیان این‌که مکاتب الحادی به بحران رسیده و با ترفندهایی خود را سرپا نگه داشته‌اند، گفت: جامعه جهانی با انقطاع از نظام‌های شیطانی، به سمت دین در حال حرکت است و این، مسئولیت ما را صد برابر کرده است.

مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان اضافه کرد: ما باید محصول تفکر و اندیشه‌مان را ارائه کنیم، به گونه‌ای که پاسخگوی نیازها و فریادهای درونی انسان‌ها باشد و این مستلزم قرارگیری حوزه در یک وضعیت جدید است و برنامه‌ها و طرح‌ها و تربیت نیروی انسانی باید چنین سمت و سویی به خود بگیرد.

وی در پایان، فعالیت علمی، اخلاق‌مداری و برخورداری از بینش سیاسی را سه رسالت بزرگ حوزه علمیه برشمرد.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha