سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
شاهرخی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه لرستان روستاهای دورافتاده زیادی دارد که از داشتن روحانی محروم هستند، بر ضرورت نیاز به افزایش اعزام مبلغ به این استان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین سید احمد شاهرخی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد «معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم»، با اشاره به اینکه روحانیت در موضوع کرونا خیلی منسجم و خوب عمل کردند، اظهار داشت: در لرستان روحانیت بلافاصله منسجم شد و آداب شرعی، معمولی و طبیعی اموات را انجام داد که آثار خوبی را در بین مردم به جای گذاشت.

وی با بیان اینکه تقویت و توانمندسازی طلاب در استان نیاز به همراهی و همکاری دارد، گفت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با توان علمی، اجرایی و تجاربی که دارد، می‌تواند در این زمینه کمک بسیار خوبی به ما داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تأکید بر اینکه لرستان روستاهای دورافتاده زیادی دارد که از داشتن روحانی محروم هستند، تصریح کرد: در بسیاری از مناطق، مساجدی ساخته شده اما تعداد روحانیون کم است.

وی با اشاره به لزوم توجه خاص به این مناطق افزود: حوزه علمیه به یک شکل و دفتر تبلیغات اسلامی به شکل دیگر در قالب روحانی هجرت و مستقر از جهت معرفت افزایی و بصیرت افزایی می‌توانند کمک کننده به استان باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم کارشناسان خوبی دارد و در باب همه مسائل می‌توانند در سطح مناطق کار فرهنگی و تبلیغی انجام دهند، اظهار داشت: در باب مسائل روانشناسی، فن خطابه و تبلیغ و... نیاز به همکاری‌ها و مشارکت بیشتر است.

وی گفت: در مباحث اعزام مبلغ برای استان، مهم است که هماهنگی لازم شود و در مقاطع اعزام مبلغ به تعداد کافی نیرو به استان اعزام شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: باید ساز و کاری در نظر گرفته شود که این سفرها و جلسات مصوباتی داشته باشد و اجرایی شود؛ لذا نیاز است دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یک رابط در لرستان داشته باشد و نیروهایی که در مدیریت حوزه علمیه یا سازمان تبلیغات هستند، رابط دفتر و استان باشند تا کارها سرعت بیشتری پیدا کند؛ همچنین در استان لرستان واقعاً نیاز است تا اعزام مبلغ افزایش یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    0 0
    متاسفانه یه کم دیر شده قبل از مبلغ گوشی موبایل رفته