پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله مدرسی

حوزه/ آیت الله مدرسی با اشاره به آغاز ریاست جمهوری جدید در آمریکا گفتند: با وجود اختلاف نظر بین گروهای حاکم، اهداف و سیاست‌های کلی در آمریکا خط قرمزی است که از آن عبور نمی‌کنند. 

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی با اشاره به آغاز ریاست جمهوری جدید در آمریکا گفتند: تغییر سیاست‌مداران در ایالات متحده به معنی تغییر سیاست‌های این کشور نیست. و با وجود اختلاف نظر بین گروهای حاکم، اهداف و سیاست‌های کلی در آمریکا خط قرمزی است که از آن عبور نمی‌کنند. 

ایشان ادامه دادند: سیاست آمریکا در خصوص کشورهای منطقه تغییر نمی‌کند چرا که این کشورها بازار مصرف تولیدات آمریکایی هستند و هرگز اجازه نمی‌دهند به کشورهای صنعتی و تولیدکننده تبدیل شوند.

آیت الله مدرسی با اشاره به نقش رسانه‌ها اظهار کردند: مایه‌ی تأسف است که برخی رسانه‌ها باعث ایجاد این دیدگاه سطحی در نزد عموم مردم شدند که به تغییرات ظاهری بدون دانستن ریشه‌ی مسائل دل‌خوش باشند.

ایشان در ادامه افزودند: اقدامات نژادپرستانه و عوام‌فریبانه رئیس‌جمهور سابق آمریکا که یادآور حکومت نازی‌ها بین دو جنگ جهانی بود و همچنین نادیده‌گرفتن اصولی که ایالات متحده بر اساس آن شکل گرفته، به علاوه مدیریت ناموفق همه‌گیری کرونا که باعث رسوایی جهانی و مشکلات داخلی در آمریکا شد به شکست او در دور دوم انتخابات انجامید. باید در نظر داشته باشیم که این‌ها به این معنی نیست که رئیس‌جمهور کنونی قادر به اصلاح تمام ناکارآمدی‌های سلف خود باشد، مگر اینکه تغییر ریشه‌ای صورت گیرد.

آیت الله مدرسی با ذکر دو نکته، تحولات اخیر آمریکا را برای امت مسلمان قابل تأمل برشمردند و عنوان کردند: اولاً رسانه‌ها ما را فریب ندهند و به دنبال حقیقت باشیم. سنت‌های خداوند را بشناسیم و ایمان بیاوریم که ظلم و جور پایدار نیستند. ثانیاً ملت‌های مسلمان ارزش‌های خاص خود را دارند و نباید به رفتن و آمدن رئیس‌جمهور در آمریکا دل‌خوش باشند. باید به ارزش‌های خود وفادار باشیم و سرزمین‌های خود را بدون تکیه بر کشورهای دیگر آباد کنیم.

آیت الله مدرسی در خاتمه با اشاره به آیه‌ی کریمه (و أعدّوا لهم ما استطعتم من قوّة؛ هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابله با دشمنان‌ آماده سازید) از کشورهای اسلامی خواستند که نیرو و قابلیت خود را در زمینه‌های سیاسی با وحدت، در اقتصاد با تولید و در مسائل اجتماعی با توسعه‌ی انسانی، گسترش دهند تا نیازمند کشورهای دیگر نباشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد جواد IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    0 0
    تشکر بسیار خوب بفرمایید آیت الله مدرسی گلپایگانی تا دقیق تر باشد با احترام