سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
فرانسه یک قدم به اجرای لایحه ضدمسلمانی نزدیکتر شد

حوزه/ گفته می‌شود لایحه ضدمسلمانی که توسط امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه ارائه شده، توسط یک کمیسیون ویژه به طور گسترده پذیرفته شده و به احتمال زیاد به زودی برای سرکوب مسلمانان در این کشور به تصویب برسد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، لایحه ضدمسلمانی که در تاریخ ۲ اکتبر توسط امانوئل مکرون ارائه شد، مدعی است که هدف آن مبارزه با با اصطلاح «اسلام‌گرایی جدایی طلبانه» است، لایحه‌ای که در حقیقت به تشدیداسلام‌هراسی منتجر شده و انتقادات زیادی را در جامعه مسلمانان در پی داشته است.

وزیر کشور جرالد دارمانین در توییتر خود گفت که پیش‌نویس این قانون، توسط کمیسیون ویژه به طور گسترده‌ای پذیرفته شده است. دارمانین گفت: فرانسه نه تنها برای مقاومت در برابر دشواری‌های امروز بلکه برای دفاع از ارزش‌های جمهوری ، برای آینده چنین قانونی را وضع می‌کند.

 این در حالی است که سه سازمان شورای عبادی مسلمانان فرانسه، به طور یکجانبه «منشور اصولی» را حکومت فرانسه بر امضای آن توسط مسلمانان اصرار دارد را محکوم کردند. این سه گروه گفتند که منشور مذکور از حمایت آن‌ها از جمله شوراهای منطقه‌ای، اداری و امامان جماعت که تحت تاثیر این قانون قرار می‌گیرند  به طور کامل برخوردار نیست. و بدون رضایت آن‌ها تصویب شده است.

به گفته آن‌ها مسجد سنت دنیس دلا رویونیون، یکی از موسسات بنیانگذار این سه سازمان، از امضای این منشور خودداری کرده است.

آن‌ها اظهار داشتند: ما معتقدیم که برخی از متن‌ها و دستورالعمل‌های متن ارسالی احتمالاً پیوندهای اعتماد بین مسلمانان فرانسه و ملت را تضعیف می‌کند. علاوه بر این، اظهارات خاصی عزت مسلمانان را تضعیف می‌کند.

پیش بینی می‌شود این لایحه در ماه فوریه به شورای ملی فرانسه ارائه شود. پیش نویس این قانون مورد انتقاد قرار گرفته زیرا جامعه مسلمانان را هدف قرار داده و تقریباً در هر جنبه از زندگی آنها محدودیت هایی ایجاد می‌کند. این برنامه مداخله در مساجد و انجمن‌هایی را که مسئول اداره مساجد هستند ، و همچنین کنترل امور مالی انجمن‌ها و سازمان‌های غیردولتی متعلق به مسلمانان را فراهم می‌کند.

فرانسه سال گذشته درگیر اظهارات و سیاست‌های مقامات ارشد فرانسه پس از انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز حضرت محمد (ص) با کشورهای مسلمان‌، از جمله ترکیه بود. مسلمانان در سراسر جهان با استناد به بی‌احترامی به مسلمانان و حضرت محمد (ص) ، تصمیم مجله طنز فرانسوی شارلی ابدو برای بازنشر کارتون ها را محکوم کردند.

مکرون به بهانه آزادی بیان گفت که جلوی انتشار کاریکاتورها را نخواهد گرفت ، در حالی‌که مسلمانان فرانسه او را به تلاش برای سرکوب دین خود و مشروعیت بخشیدن به اسلام هراسی متهم کرده‌اند. چندین کشور با اکثریت مسلمان ، نگرش مکرون را نسبت به مسلمانان و اسلام محکوم کردند. به علاوه در پی اظهارات مکرون، اعتراضات و تحریم‌های متعدد علیه محصولات فرانسوی در سراسر جهان صورت گرفته است ، منتقدان ادعا می‌کنند که رئیس جمهور فرانسه از موج خشونت استفاده می‌کند تا موضع جنجالی ضدمسلمانی را تشدید کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha