پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مسلمانان فرانسه

حوزه/ وزارت کشور فرانسه امام جماعت مسجدی را با ادعای اینکه در خطبه نماز عید قربان حدیثی را بیان کرده و آیاتی از قرآن کریم را خوانده که خلاف ارزش های کشور است، برکنار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، وزارت کشور فرانسه امام جماعت مسجدی را با ادعای اینکه در خطبه نماز عید قربان حدیثی را بیان کرده و آیاتی از قرآن کریم را خوانده که خلاف ارزش های کشور است، برکنار کرد.

تصمیم برکناری "مادی احمدا" امام جماعت مسجد "سانت چاموند" بنا به درخواست "ژرالد دارمنن" وزیر کشور فرانسه و به بهانه خواندن حدیث نبوی و تلاوت آیاتی از سوره  احزاب که زنان حضرت نبی اکرم (ص) را مخاطب قرار می داد، انجام گرفت.

وزیر کشور فرانسه بعد از انتشار کلیپی از خطبه امام جماعت این مسجد توسط عضو شورای شهرداری شهر "لوار" خواستار برکناری وی شد.

"دارمانن" از دفتر فرمانداری شهر "لوار" خواست امام جماعت را برکنار کرده و دیگر اقامت وی تمدید نشود؛ چراکه سخنان او غیر قابل قبول و مخالف با برابری جنسیتی است.

همچنین بنا به درخواست وزیر کشور فرانسه امام جماعت دیگری به نام "مهدی" به خاطر انتقاد از شیوه لباس پوشیدن زنان مسلمان، برکنار شد.

این وزیر از مقامات شهر "او دو سن" خواست اگر ایراد چنین خطبه ای تکرار شد، فعالیت های این مسجد به حالت تعلیق در بیاید.

از سوی دیگر پارلمان فرانسه قانون جنجالی "مبانی تقویت احترام به ارزش های کشور" را به تصویب رسانده است. این قانون که توسط امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه پیشنهاد شد، با انتقاد هایی از قبیل اینکه مسلمانان کشور را هدف قرار می دهد و تمامی ابعاد زندگی آنان را محدود می کند، مواجه است.

این قانون همچنین بر لزوم نظارت بر مساجد و جمعیت هایی که این مساجد را مدیریت می کنند و نظارت بر حمایت مالی از سازمان های مدنی وابسته به مسلمانان و محدودیت آزادی آموزش کودکان توسط خانواده ها و ممنوعیت حجاب در نهاد های آموزشی تأکید دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha