شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن حسینی

حوزه/ مدیر اداره قرآن و حدیث معاونت تهذیب از برگزاری رزمایش تهذیب در قالب مسابقات قرآن برای مسابقات طلاب جهان اسلام خبر داد و گفت: مسابقات انتخابی به صورت حضوری در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام حسینی، مدیر اداره قرآن و حدیث معاونت تهذیب با اشاره به اهمیت مساله قرآن و حدیث اظهارداشت: یکی از برنامه های مدیریت قرآن و حدیث برگزاری مسابقات در همین زمینه است.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ این مسابقات در سطح استان  انجام شد و البته بخشی از این مسابقات در استان ها انجام شد و از اساتید و طلاب برتر در این مسابقات استانی تقدیر شد.

مدیر اداره قرآن و حدیث یادآور شد: مرحله دوم این مسابقات نیمه نهایی بود که برگزیدگان هر رشته در قم حضور پیدا کردند و این مرحله نیز با موفقیت در شهر مقدس قم برگزار شد.

وی افزود: همه مقدمات برای اجرای کشوری این مسابقات نیز آماده شده بود و هماهنگی های لازم برای مکان و زمان و اساتید و طلاب انجام شده بود اما در همان زمانی که برای برگزاری برنامه ریزی شده بود کرونا بروز کرد و برنامه هم بالتبع کنسل شد.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: در همین ایام اعلام شد که مسابقات طلاب جهان اسلام قراراست به صورت مجازی برگزار شود و لازمه آن این بود که نمایندگان ایران را به این مسابقات معرفی کنیم.

وی اظهار داشت: علیرغم همه تلاش ها اما امکان برگزاری حضوری وجود نداشت و از طرفی اجرای مجازی که در برخی مراکز اتفاق افتاده بود مورد قبول اساتید مجرب قرار نگرفت چرا که اشکالات جدی بر آن وجود داشت.

مدیر اداره قرآن و حدیث ابراز داشت:  قرار بر این شد که مسابقه انتخابی در ۱۶ بهمن ماه برگزار شود و در قالب رزمایش تهذیبی میزبان شرکت کنندگان در این مسابقات باشیم.

وی در پایان افزود: منتخبان در این مسابقه، نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات طلاب جهان اسلام خواهند بود که در اسفند ماه سال جاری برگزار می شود.

گفتنی است: مسابقات انتخابی به صورت حضوری و با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha