پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حاج قاسم

حوزه / مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان گفت: در کلام حاج قاسم به عینه می‌بینیم که ایشان با قسم یاد کردن، یکی از شئون عاقبت بخیری را تبعیت از امام جامعه عنوان می‌کنند، که مصداق آن مقام معظم رهبری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام محمد هادی نظیری، مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان، بعد از ظهر امروز در جمع طلاب با گرامیداشت یاد و خاطره حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: آنچه از کلام بزرگان و متون دینی وجود دارد و مصادیق و نمونه‌هایی تاریخی همانند بحث ماندگاری قیام عاشورا و اصحاب سید الشهدا(ع) و در دوران کنونی نیز باید حاج قاسم سلیمانی را مصداق آن دانست، ضروری است تا به تبیین این موضوع بپردازیم که چگونه می شود بدون آنکه مردم فردی را ببینند او در تاریخ ماندگار شود.

وی، اولین عامل این موضوع را وجود اخلاص دانست و گفت: منظور از اخلاص، آن است که عمل فرد به معنای واقعی با اراده خداوند متعال و اراده جانشین خدا در روی زمین، یعنی امام جامعه همخوانی داشته باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان افزود: زمانی که فرد دقیقا خودش را در راستای اراده امام قرار می‌دهد و اهدافی که مد نظر امام جامعه است را دنبال می‌کند، نشان دهنده ولایتمداری و پذیرش ولایت امام از طرف آن فرد است.

وی با اشاره به سیره شهید سلیمانی، خاطر نشان کرد: در کلام حاج قاسم به عینه می‌بینیم که ایشان با قسم یاد کردن، یکی از شئون عاقبت بخیری را تبعیت از امام جامعه عنوان می‌کنند، که مصداق آن مقام معظم رهبری است، چرا که ولایت ایشان در امتداد ولایت رسول الله و امام عصر تعریف می‌شود.

حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه حاج قاسم در تاریخ و در قلوب مردم آزادیخواه ماندگار شد، عنوان کرد: اراده خداوند بر ماندگاری امام جامعه است و لذا هر کس در افق ماموریت امام جامعه حرکت کند او نیز ماندگار خواهد شد و این خواست خدا است.

وی با اشاره به اعتقاد شهید سلیمانی به استفاده از ظرفیت‌های مردمی، اظهار داشت: عامل دوم در ماندگاری مکتب حاج قاسم عشق و ارادت ایشان به مردم است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان تصریح کرد: شهید سلیمانی به معنی واقعی کلمه به ظرفیت‌های مردمی باور داشت و از توان مردم در حل مسائل و پیشبرد اهداف استفاده می‌کرد، همانند آنچه در سیره امام(ره) نیز سراغ داریم.

وی با تاکید بر اینکه حاج قاسم به دلیل آنکه دلش با دل مردم گره خورده بود، در تاریخ ماندگار شد، گفت: شهید سلیمانی در عراق با استفاده از همین ظرفیت مردمی حشدالشعبی را پایه ریزی می کند و در سوریه هم بر این اساس مردم را پای کار می آورد.

حجت الاسلام نظیری با اشاره به ارادت ویژه شهید سلیمانی به اهل بیت و خاصه حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: سومین عامل در ماندگاری مکتب حاج قاسم، انس و الفت ایشان با اهل بیت و خصوصا حضرت زهرا(س) بود تا جایی که از حاج قاسم به عنوان پایه گذار ستاد بازسازی عتبات عالیات یاد می شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که در کار شهید سلیمانی اخلاص وجود داشت، این کار قوام زیادی پیدا می کند، و لذا به جهت آنکه ایشان دل در گرو ائمه(ع) داشتند، در قلب ها جای گرفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha