سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
صدقه

حوزه/ مدیر کل کمیته امداد استان سمنان گفت: مردم استان سمنان در ۹ ماهه سال جاری سه میلیارد و ۸۰۸ میلیون تومان صدقه پرداخت کردند که در سرفصل‌های مختلف حمایتی مددجویان و نیازمندان هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، محسن مسعودیان راد، در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه صدقات جمع‌آوری‌شده صرف امور محرومان جامعه می‌شود، بیان کرد: سرفصل های هزینه‌کرد این بخش‌ها در قالب بخش‌های حمایت، فرهنگی و مسکن بوده در ۹ ماهه سال جاری بود.

وی با اشاره به اینکه به‌طورکلی ۶۶ درصد از مجموع مشارکت‌های مردمی در حوزه حمایت هزینه شد، اضافه کرد: سه درصد از این  بخش در ارائه خدمات ویژه به سالمندان، ۱۵ درصد کمک به پرداخت فرانشیز و خدمات ویژه درمان مددجویان، ۲۰ درصد کمک به امر ازدواج، ۲۰ درصد پرداخت کمک‌های ضروری و هشت درصد در قالب تأمین لوازم زندگی مددجویان، کمک‌هزینه تحصیلی دانش آموزان و  کمک‌هزینه تحصیلی دانشجویان دولتی و طلاب علوم دینی صرف شد.

مسعودیان راد به اختصاص ۱۴ درصد از مجموع مشارکت‌های مردمی در بخش صدقات به حوزه فرهنگی خبر داد و گفت: این بخش از هزینه کردها در قالب برگزاری اردوهای زیارتی، آموزش، فعالیت‌های تأمین هزینه‌های ارائه خدمات به دانش آموزان و دانشجویان در کانون‌های فرهنگی ارائه‌شد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه ۱۰ درصد از مجموع مشارکت‌های مردمی در قالب کمک به تعمیر، تکمیل و بازسازی مسکن مددجویان اختصاص یافت افزود: ۱۰ درصد در بخش های حمایتی مانند تعامل با مراکز اقتصادی و اجتماعی برای جلب و جذب مشارکت های مردمی با هدف کمک به نیازمندان هزینه شد.

مدیرکل  کمیته امداد استان سمنان با تقدیر از مشارکت مردم استان در پرداخت صدقه، گفت: هر شهروند سمنانی روزانه ۲۰ تومان و ماهانه نزدیک به ۶۰۰ تومان صدقه در ۹ ‌ماهه امسال صدقه پرداخت کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha