جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام بندانی نیشابوری

حوزه/ یکی از سخنرانان مذهبی گفت: زمانی که حضرت ام‌البنین سلام‌الله علیها به عقد حضرت علی علیه‌السلام درآمدند همواره خود را کنیز فرزندان حضرت زهرا سلام‌الله علیها می‌دانستند و هیچ‌گاه فرزندان خود را به فرزندان حضرت زهرا سلام‌الله علیها ترجیح ندادند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت‌الاسلام‌والمسلمین بندانی نیشابوری امشب طی سخنانی در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: از علائم محبت به اهل‌بیت(ع) بذل مال و جان، زیارت اعتاب مقدسه ائمه معصومین، اطعام در راه محبت اهل‌بیت(ع) و اظهار سرور در ایام ولادت و اظهار حزن در ایام شهادت حضرات معصومین است.

وی افزود:  شعائر حقیقی اهل‌بیت(ع) هستند و بر اساس روایت اگر حضرات معصومین نبودند هیچ احدی خداوند را عبادت و پرستش نمی‌کرد.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: حضرت ام‌البنین سلام‌الله علیها یار با وفای حضرت علی علیه‌السلام بودند و خداوند نیز نعمات بزرگی به این بانوی بزرگوار عطا نمودند به‌گونه‌ای که چهار ستاره درخشانی که در دامن ایشان تربیت یافتند همگی فداییان مکتب سیدالشهدا شدند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بندانی نیشابوری خاطرنشان کرد: حضرت علی علیه‌السلام سال‌ها بعد از شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها به دنبال خانمی بودند که دارای اصالت و شرافت خانوادگی باشد به همین خاطر به برادر خودشان عقیل که دارای علم انساب بودند توصیه نمودند فردی شجاع، دارای شرافت و اصالت خانوادگی در میان عرب را برای ازدواج معرفی نمایند که عقیل «فاطمه کلابیه» فرزند حزام بن خالد را معرفی نمودند.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: تمامی اجداد پدری و مادری حضرت ام‌البنین سلام‌الله علیها در میان عرب و منطقه حجاز به شرافت و اصالت و جوانمردی و شجاعت و سخاوت شهرت داشتند.

وی افزود: یکی از صفات بسیار مهم خانواده این بانوی بزرگوار این بود که دختران این خاندان از حیای بسیار زیادی برخوردار بودند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بندانی نیشابوری یادآور شد: زمانی که حضرت ام‌البنین سلام‌الله علیها به عقد حضرت علی علیه‌السلام درآمدند همواره خود را کنیز فرزندان حضرت زهرا سلام‌الله علیها می‌دانستند و هیچ‌گاه فرزندان خود را به فرزندان حضرت زهرا سلام‌الله علیها ترجیح ندادند.

وی در ادامه گفت: در واقعه عاشورا فرزندان حضرت ام‌البنین سلام‌الله علیها یار و یاور سیدالشهدا بودند و همگی درراه دفاع از مکتب امام حسین علیه‌السلام جان خود را فدا نمودند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: بعد از واقعه عاشورا وقتی جناب بشیر ماجرای کربلا و خبر شهادت فرزندان این بانوی بزرگوار را اعلام می‌نمود همواره حضرت سراغ امام حسین علیه‌السلام را می‌گرفتند و برای شهادت سیدالشهدا اشک ماتم جاری می‌ساختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha