جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
غراب

حوزه/ دبیر همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم از برگزاری این همایش با حضور و مشارکت جامعه نخبگانی کشور، 16 بهمن ماه، در شاهین شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، مهدی غراب، شامگاه دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: به همت دفتر امام جمعه شاهین شهر، همایش «فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم»، روز ۱۶ بهمن ساعت ۹ صبح  با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و  با سخنرانی حجت اسلام والمسلمین نجف لک زایی و دکتر موسی نجفی، در شاهین شهر برگزار می شود.

وی افزود: سال گذشته در اولین سال برگزاری این همایش، قریب به یک هزار نفر از نخبگان فرهنگی و سیاسی استان در این همایش شرکت کردند؛ این همایش برای اولین بار در کشور به این شکل برگزار شد، همچنین برگزاری کارگاه امنیت متعالی از دیگر برنامه های جنبی همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم بود که بیش از ۱۲۰ نفر در آن کارگاه شرکت نمودند.

غراب ابراز کرد: باز تولید تئوری های فلسفه سیاسی مطابق با بیانیه گام دوم انقلاب هدف اصلی برگزاری این همایش است.

دبیر همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم عنوان کرد: خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی از محورهای بیانیه گام دوم انقلاب است؛ تمدن سازی بدون مباحث فلسفی و حکمت نمی شود، لذا لزوم آشنایی مسوؤلان و دست اندرکان نظام با مباحث فلسفی وحکمتی انقلاب اسلامی برای ادامه مسیر انقلاب لازم است.

وی افزود: جمهوری اسلامی به عنوان ام القرای جهان اسلامی باید از ظرفیت حکمت متعالیه نظام جمهوری اسلامی بهره  ببرد.

غراب اذعان کرد: درگیر کردن طلاب خواهر و برادر با محتوای فلسفه سیاسی انقلاب و حکمت متعالیه از جمله اهداف برنامه ها است.

وی ادامه داد: موضوع همایش امسال، دولت سازی، جامعه پردازی و تمدن نوین اسلامی در دهه پنجم انقلاب است

دبیر همایش با تاکید براینکه حکمت متعالی یک بحث کُهنِ نو بود، کُهن از این باب که این موضوع از ملاصدرا مطرح بوده و نو بودن از این باب که در عصر حاضر آنگونه که شایسته است به این بحث پرداخته نشده است.

 غراب توضیح داد: مقالات واصل شده سال گذشته در ۱۰ محور با محوریت بازخوانی نقش حکمت متعالی در انقلاب اسلامی بود که درنهایت ۱۲ مقاله حائز رتبه های برتر شدند. 

وی در پایان متذکر شد: در شهرستان شاهین شهر ۱۰ دانشگاه و ۳ حوزه علمیه داریم که براساس بهره مند شدن از ظرفیت های علمی اساتید و جامعه نخبگانی، تشکیل هیئت های اندیشه ورز از آن جمله است که اذهان حوزویان و دانشگاهیان را بهم نزدیک کرده است.  
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha