دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مسابقه کتاب‌خوانی با محوریت کتاب جهاد اکبر اثر ارزشمند امام خمینی(ره)

حوزه/ مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب جهاد اکبر امام خمینی(ره)، در مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شهرستان شوش برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب جهاد اکبر اثر ارزشمند امام خمینی(ره)، در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی به‌ویژه کتب اخلاقی و آشنایی طلاب با سیر و سلوک و خودسازی در مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شهرستان شوش برگزار می‌شود.
 

تاب جهاد اکبر تقریر بیانات و رهنمودهای امام خمینی(ره) در زمینهٔ مسائل اخلاقی در نجف اشرف است که توسط حجت‌الاسلام سید حمید روحانی تدوین گردیده است.

حجت‌الاسلام روحانی، در این کتاب می‌نویسد: امام خمینی در سال‌هایی که در نجف اشرف در حال تبعید به سر می‌بردند از رسالت مقدس سازندگی، غفلت نورزیده و در فرصت‌های مناسب به پند و اندرز دانش‌پژوهان روحانی پرداخته، با سخنان سازنده و بیدارکننده خویش جامعه روحانیت را به خودسازی ، تقویت قوای روحانی و مبارزه با نفس دعوت می‌کردند.

مخاطب کتاب، بیشتر طلاب و روحانیون هستند، امّا مطالب ساده و روان و درعین‌حال عمیق کتاب، می‌تواند مورد استفاده تمام افرادی باشد که در مسیر خودسازی و مبارزه با نفس گام برمی‌دارند.

عناوین کلی مباحث این کتاب، عبارت است از: «سفارش به حوزه‌های علمیه»؛ «سفارش به طلاب»؛ «اهمیت تهذیب و تزکیه نفس»؛ «عنایات الهی»؛ «نکاتی از مناجات شعبانیه»؛ «حجاب‌های انسان»؛ «علم و ایمان»؛ «قدم اوّل در تهذیب» و «هشدار دیگر».

این کتاب به‌صورت رایگان در اختیار شرکت‌کنندگان در مسابقه قرار خواهد گرفت.

در پایان گفتنی است، زمان برگزاری مسابقه ۱۵ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۹ بوده و به برگزیدگان جوایز نفیسی اهداء خواهد شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha