سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ آیت الله اعرافی گفت: برای استان ها دو برش برنامه ای ۵ ساله و برش آمایش در نظر گرفته شده است، این برش برنامه ای باید کل استان را نیز درگیر خود کند و هراستان برنامه ۵ ساله استانی خود را دنبال کند. 

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی امروز در دیدار جمعی از نمایندگان طلاب و فضلای شهرستان های خوزستان که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد، گفت: همه فعالیت های گسترده حوزه علمیه در سه سال اخیر در حالی است که بودجه حوزه نصف شده است و همه کارهایی که انجام دادیم با مددالهی و فعالیت جهادی انجام شد. این درحالی است که با کم شدن نیروهای حوزه، فعالیت های زیادی نیز به معاونت های حوزه افزوده شد.

وی افزود: در زمینه استان ها واسپاری امور به خود استان ها به جدیت دنبال می شود. این واسپاری در ۲۰ محور دنبال می شود. همچنین ارتقای حوزه ها، برای پاسخگویی به نیاز استان نیز در ۱۰ محور دنبال می شود، همچنین تقویت نظارت و رتبه بندی قاعده مند که در این زمینه تلاش های زیادی انجام می شود.

امام جمعه قم خاطر نشان ساخت: در کنار آنها چند مساله وجود دارد که روند فعالیت های حوزه را کند کرده است که از جمله آنها می توان به منابع مالی اشاره کرد. با وجود اینکه  ۲۰۰ هزار وقف حوزوی وجود دارد که ۲ تا ۳ برابر آستان قدس رضوی است و تاکنون نیز گام های خوبی برای احیای آنها برداشته شده، ولی هنوز برای ورود آنها به چرخه مالی حوزه فاصله زیادی داریم.

وی گفت: برای استان ها دو برش برنامه ای ۵ ساله و برش آمایش در نظر گرفته شده است، این برش برنامه ای باید کل استان را نیز درگیر خود کند و هر استان برنامه ۵ ساله خود را دنبال نماید. 

بر اساس این گزارش:  تهیه و تدوین سند ۵ ساله و برش آمایش حوزه استان؛ راه اندازی و تقویت گروه های علمی مدارس؛  تشکیل انجمن های علمی در حوزه استان؛ شناسائی نخبگان حوزوی جهت حمایت از ایشان؛  راه اندازی رشته های تخصصی در طرح جامع حوزه علمیه استان و  توجه و راه اندازی دروس خارج  در استان از جمله نکاتی بود که مدیر حوزه های علمیه به مسئولین مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان خوزستان برای پیگیری و تعامل بیشتر با مدیریت حوزه استان خوزستان و اجرا در حوزه علمیه آن تاکید کرد.

آیت الله اعرافی در پایان با اشاره به ظرفیت های کم نظیری که در عرصه های مختلف در خوزستان وجود دارد گفت: استان خوزستان با آن ثروت عظیم خدادادی، سابقه درخشان و استعدادها و ظرفیت های کم نظیری که دارد باید بیش از این در عرصه های گوناگون علمی و دینی رشد داشته باشد، تقاضا می کنم، نمایندگان طلاب و فضلای حوزه استان مرتب جلسه هم فکری داشته باشید تا با صبر و حلم بیشتر گره ها را باز کنید.

خاطرنشان می شود: در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین حسن رضایی مهر رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای دزفول گزارشی از آخرین وضعیت آموزشی، تبلیغی، تهذیبی و برخی مشکلات حوزه علمیه خوزستان ارائه نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha