جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست معاونان پژوهش یزد با مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران یزد با ابراز خوش‌بینی نسبت به آینده پژوهشی حوزه، گفت: ما نباید در تولید محتوا به دنبال ترجمه ها باشیم، بلکه لازم است خود را به سرچشمه های زلال علم متصل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر  در جمع معاونان پژوهش مدارس علمیه خواهران شهرستان یزد به بیان روایتی از امام علی (علیه السلام) پرداخت که حضرت فرمودند: «ثَلَاثَةٌ تَدُلُّ عَلَی عُقُولِ أَرْبَابِهَا الرَّسُولُ وَ الْکِتَابُ وَ الْهَدِیَّة. معیار عقل هر کسی سه چیز است؛ فرستاده، نامه، هدیه».

وی در تبیین این روایت گفت: یکی از موارد نشان دهنده جایگاه عقلی فرد، نوشته او از جمله یادداشت، مقاله، کتاب و.. است که نویسنده باید توجه ویژه های به محتوا و نظم آن داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با ابراز خوش‌بینی نسبت به آینده پژوهشی حوزه، تصریح کرد:  وجود منابع انسانی جوان و باعلم در حوزه‌های علمیه خواهران، امکانات پژوهشی و حمایت‌های مادی و معنوی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران که نسبت به گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است، از مهمترین دلایل این امر می باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان یزد با اشاره به اینکه ما باید خود را مجهز به علوم پایه کنیم، افزود: پژوهش‌ها باید مبتنی بر سرچشمه های زلال علم باشد و رجوع به کلام معصومین(علیهم السلام) خود دارای نوری است که وجود خواننده را مملو از نور می کند، بنابراین ما نباید در تولید محتوا به دنبال ترجمه ها باشیم، بلکه لازم است خود را به سرچشمه های زلال علم متصل کنیم.

وی  با اشاره به شرایط موجود کشور، خواستار بهره گیری بیشتر از ظرفیت نشست های مجازی با حضور اساتید کشوری شد و بیان کرد: معاونان پژوهش در زمینه انتخاب اساتید دقت لازم را داشته و از افراد با رتبه علمی بالا و بدون حاشیه سیاسی انتخاب و نشست ها با رویکرد پژوهشی و در جهت حل مسائل جامعه برگزار شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد در پایان  بصیرت افزایی در فعالیت‌های پژوهشی را حائز اهمیت دانست و گفت: صِرف علم تنها و خروجی چند مقاله و کتاب، کافی نیست و باید در فعالیت های پژوهشی بر بصیرت افزایی تأکید ویژه شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha