جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بهجت پور

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران در پیامی به مراسم افتتاحیه طرح ولایت، گفت: طلاب حوزه‌های علمیه خواهران برای تحقق مرجعیت دینی و معرفتی بانوان ابتدا خود در تربیت جامع نیروی کنشگر اعتقادی، اخلاقی و انقلابی می‌کوشند و ثانیاً با راه‌اندازی شبکه رابطان و خادمان علمی در قالب گروه‌های مرجع در تحقق این رسالت می‌کوشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور پیامی به مراسم افتتاحیه طرح ولایت ارسال کرد که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

أَلَم تَرَ کَیفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا کَلِمَهً طَیِّبَهً کَشَجَرَهٍ طَیِّبَهٍ أَصلُها ثابِتٌ وَفَرعُها فِی السَّماءِ (سوره ابراهیم- آیه ۲۴)

بازشناسی ایدئولوژی الهی و نسبت میان انسان و معبود پاسخ‌دهنده بسیاری از سئوالات بشر امروز است. رشد، محصول تنظیم رابطه بندگی با خدای متعال و هدایت به صراط مستقیم اطاعت از فرامین پروردگار است. این مهم در پرتو معارف صحیح و درک مناسب از انسان و هستی و نسبت این دو با خالق متعال به دست می‌آید. جنود شیطانی به سرکردگی ابلیس تلاش دارند تا رشد و راه هدایت به رشد را از مردم بگیرند. امروز جریان «غَیّ» و انحراف از رشد، از تمام ظرفیت‌ها و مهارت‌های خود برای شتاب دادن مردم در مسیر تباهی استفاده می‌کند لذا ملاحظه می‌کنیم تباهی با زبانی هنرمندانه از سوی رسانه‌ها بازپروری می‌شود. کشتی گرفتار در دریای تاریک و متلاطم اعوجاج‌های عقیدتی که با نیروهای برانگیزنده طوفان‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هر از گاهی به سویی کشیده می‌شود،‌ جز با مدد قطب‌نمای معرفت‌شناسی اسلامی به ساحل امن نمی‌رسد.

در این میان طلایه‌داران شناخت و بازشناسی اندیشه‌های بنیادین اسلامی،‌ مصباح راهِ هدایت به دوش می‌کشند تا هم گلیم خویش از موج به دور بدارند و هم جهد کنند تا مستغرقین افتاده در طوفان بلا را نجات بخشند.

نیک هویداست که مصباح هم روشن است و هم روشنایی‌بخش و از همین معناست که «الله نور السموات و الارض». پس مصباح باید به دست کسی باشد که راه‌شناس و سزاوار آن باشد. در اینجا لازم می‌دانم یاد و خاطره استاد کم‌نظیر، علامه ذوالفنون آیت‌الله مصباح یزدی را که عمر خود را وقف شناخت راه هدایت و شناساندن آن و مبارزه با سپاهیان شیطانی و جریان‌های انحراف گذاشت، گرامی بدارم. خداوند ایشان را غرق دریای بی‌کران رحمت خود گرداند و در اعلی علیین در جوار قرب الهی جا دهد.

حوزه‌های علمیه خواهران آماده‌اند تا بار امانت الهی را به دوش کشند و یکی از مراکز علم، ایمان و پارسایی برای پاسداری از اسلام عزیز و مکتب اهل بیت علیهم السلام باشند، طلاب حوزه‌های علمیه خواهران نیز برای تحقق مرجعیت دینی و معرفتی بانوان ابتدا خود در تربیت جامع نیروی کنشگر اعتقادی، اخلاقی و انقلابی می‌کوشند و ثانیا با راه‌اندازی شبکه رابطان و خادمان علمی در قالب گروه‌های مرجع در تحقق این رسالت می‌کوشند.اکنون ضمن ارج نهادن به انگیزه طلاب و فضلای گران‌قدری که در طرح ولایت ثبت نام کرده‌اند، توصیه‌هایی را به ایشان تقدیم می‌دارم.

۱- ویژگی بارز عصر مدرن، بصری و سطحی بودن ارتباطات آن است، پس بایسته است فعالانی که قصد کنش‌گری در آن را دارند ابزار و الزامات عمل خود را بشناسند و به آن مجهز شوند.

۲- در میان هجمه‌های گونه‌گون و نوبه‌نو شبهات و پرسش‌ها، فقدان سعه صدر هر مربی و معلمی را از میدان به در می‌کند، لذا تمام طلاب محترم را به شکیبایی و بردباری در فهم و سپس دفاع از مردم در برابر جریانات انحرافی توصیه می‌کنم.

۳- برای روشنایی‌بخش بودن در کویر جهل، باید به سلاح علم و عقیده مسلح گشت و کار را به تمام رساند. این خود به جهد علمی و ایقان عقیدتی نیاز دارد که بایسته هر طلبه فاضلی است.

۴- تاریخ مملو از نام مشاهیری است که زیر پرچم حق جهد کرده‌اند اما در پایان در دامان شیطان غلطیده‌اند. برای دوری از این بیراهه، خود و شما را به تلاش برای سلامت نفس، استعاذه به درگاه رب و توکل و اخلاص توصیه می‌کنم.

۵- رسانه‌های نوین عصر حاضر تبدیل به امکانی بی‌بدیل در دست جریان‌های شیطانی به منظور ترویج اندیشه‌های شیطانی شده‌اند، دفاع از مردم در برابر جریان‌های انحرافی اقتضا می‌کند تا طلاب عزیز با افقی بلند جدیدترین جریان‌ها و اندیشه‌های اهریمن‌های فکری را بازشناسند و به جریان‌شناسی متقابل روی‌آورند.

در پایان از همه دست‌اندرکارانی که برای اعتلای بینش طلاب از طریق طرح مطالعاتی ولایت تلاش می‌کنند، تشکر کرده، آرزو می‌کنم خدای متعال این تلاش‌ها را قرین توفیق بفرماید.

والسلام علیکم و رحمة الله

عبدالکریم بهجت‌پور

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha