جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
احمدی

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان از برگزاری اولین یادواره شهدای انقلاب در دیار نصف جهان، روز ۱۲ بهمن در گلستان شهدای اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، محمدعلی احمدی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری بااصحاب رسانه به مناسبت تشریح برنامه های دهه فجر اظهار کرد: حرکتی که از سال ۴۲ شکل گرفت و در ۵۷ به اوج خود رسید، یک حرکت و انقلاب فرهنگی و دینی بود، چرا که منشاء آن از مساجد و حوزه های علمیه بود. 

وی بیان کرد: ایجاد حاکمیت دینی در کشور هدف اصلی این حرکت فرهنگی بود و در رأس این انقلاب یک مرجع دینی بود؛ آرمانی که مردم تعریف کردند و از هدایت های امام راحل پیروی کردند، مباحث دینی بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: این نشانه ها و شعارهای مردم در آن زمان اثبات می کند که انقلاب اسلام یک حرکت دینی بود و لذا مقاومت های مردم بر سر شعارهای قرآن، احکام دین وارزش عای اسلامی و دینی بود.

وی عنوان کرد: امام در مقابل ذلت و خواری مردم ایستاد و شعار عدالت و آزادی خواه سر داد، در حقیقت فریادهای امام در سال ۴۲ و گلایه مندی از رژیم پهلوی آغازگر حرکت بود. وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد، کارتر اعلام کرد، بزرگترین فاجعه برای امریکا رخ داد و این اثبات می کند که انقلاب در مقابل چپاول آمریکاییان از منافع و منابع داخل کشور ایستاد.

وی ادامه داد: امروز پیشرفت ها و دستاوردهای انقلاب در عرصه خدمات به روستاها، بهره مندی از منافع کشور برای عموم مردم، پیشرفت در عرصه علم وفنلوری و در زمینه استقلال سیاسی غیر قابل انکار است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه انقلاب در مقابل دین ستیزی حاکمان ایستاد، گفت: علت اصلی اینکه چگونه انقلاب در مقابل استکبار و استبداد عظیم پیروز شد، نصرت الهی و اتحاد مردم از عوامل اصلی پیروزی است.

احمدی ابراز کرد: اصلی ترین دستاورد انقلاب این بود که حاکم ضد دین، مستبد و وابسته را با تغییر نظام سیاسی به حاکم ولی فقیه، اسلام شناس، دلسوز، دینی و غیر وابسته به بیگانگان تبدیل کرد.

وی اذعان داشت: امروز مرزهای اعتقادی مقابل استکبار در سطح جهان بسیار بزرگتر از گذشته شده، چالش یک زمانی برای انقلاب اسلامی این بود که سلاحی از خارج خریداری نشود ولی امروز چالش برای جبهه استکبار این است که انقلاب، سلاحی پیشرفته به دیگران نفروشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: امروز انقلاب اسلامی دارای گفتمانی است که بر فطرت و دلهای مردم آزادی خواه جهان می نشیند.

وی تاکید کرد: نگاه به پیشرفتها، مانع این نیست که ما واقعیت هایی را نبینیم، به تعبیر رهبری عزیز فاصله بین بایدها و واقعیت ها فاصله ای است که باعث دلخوری دلسوزان انقلاب شده است، ولی قابل جبران است، براین اساس گفتمان رهبری و امام راحل سرلوحه برنامه های دهه فجر است.

احمدی اذعان کرد: توجه به ایام ولادت حضرت زهرا(س) و بزرگداشت هفته زن می تواند تلاقی زیبنده ای با ایام الله دهه فجر باشد، برای برنامه های اجرایی دهه فجر، سیاست هایی تعیین شده که اصلی ترین آن فراگیری حداکثری است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان توضیح داد: ایام الله دهه فجر، ایام الهی است که نشان می دهد انقلاب زنده است و مردم به انقلاب امید دارند، آرمان های انقلاب، اصیل و فطرتی است و با جان و روح مردم ایران عجین شده، گرچه مشکلات و نواقصی هم شاهد هستیم.

وی عنوان کرد: وحدت آفرین، امید آفرینی و شادی از محورها وسیاست های ایام دهه فجر است، رفع مشکلات، محرومیت و کمک مومنانه از دیگر سیاست های ایام دهه فجر است.

احمدی افزود: ۲۰ کارگروه در ستاد دهه فجر امسال تعریف شده است،  براین اساس در ۱۰۶ شهر و شهرستان استان، ستاد دهه فجر تشکیل شده و برنامه های عمومی را اجرا خواهند کرد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، گفت: استان اصفهان ۲۱۸ شهید تا ۲۲ بهمن ۵۷ تقدیم انقلاب کرده است، لذا در روز ۱۲ بهمن اولین یادواره شهدای انقلاب اصفهان در گلستان شهدا برگزار می شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: رژه تاکسیران ها، رژه موتورسوارها و اجراهای گروهای سرود، برنامه های گروهی مختص بانوان فعال شهر و اجرای طرح مادران آسمانی و اجرای ۵۰۰ برنامه شهری از سوی شهرداری اصفهان از دیگر برنامه ها است.

وی درپایان گفت: شعار سراسری امسال« انقلاب اسلامی، بالنده ومقتدر چون کوه استوار » است، ولی به جهت  هماهنگی در امور تبلیغیاتی شهری، شعار «فجر فاطمی، امت ولایی» انتخاب شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha