پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام و المسلمین نکونام - امام جمعه شهرکرد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در نگاه و تفکر عافیت طلب‌های داخلی اگر لازم شد مثل برجام این همه امتیاز داده بشود، عیبی ندارد. دشمن به وعده‌اش عمل نکرد، عیبی ندارد و دوباره، سه‌باره و حتی چهارباره او را امتحان می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، امروز (جمعه، دهم بهمن ماه) در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به ۱۲ بهمن سالروز ورود امام خمینی(ره) به کشور و  آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: علی‌رغم همه موانع و توطئه‌های دشمنان برای جلوگیری از ورود امام به کشور ،اما به فضل پروردگار و به همت مردم امام آمد و توطئه‌ها و فتنه‌ها در هم شکست و هیچ‌کس نتوانست مانعی سر راه ورود امام ایجاد کنند و با یک استقبال بی‌نظیر از مردم ایران وارد کشور شدند.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با طرح این سؤال که انقلاب و جمهوری اسلامی در این ۴۲ سال در چند جبهه جنگیده تا به اینجا رسیده است؟ گفت: بدون تردید انقلاب اسلامی به راحت و آرامی به اینجا نرسیده است و ملت ایران با جهاد و  ایثار و از خود گذشتگی و تحمل انواع سختی‌ها انقلاب را تا این مرحله پیش آورده‌اند.

وی، استکبار جهانی آمریکا را یکی از جبهه‌های مقابل جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و ادامه داد: ملت ایران در طول این ۴۲ سال به زیبایی در برابر آمریکا ایستاده و او را عقب رانده است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، اروپا در رأس آن انگلیس و فرانسه را دومین جبهه مقابل انقلاب دانست و تصریح کرد:  هیچ‌وقت این دو کشور با انقلاب شما راه نیامدند و هر چه توانستند تا امروز سنگ انداختند.

وی، شرق و شوروی سابق و حکومت‌های مسلمان نما را سومین و چهارمین جبهه‌های مقابل نظام اسلامی برشمرد و افزود:  بدون تردید  یادمان نرفته است که شوروی سابق چه کارهایی که نکرد و همچنین حکومت مسلمان نما در رأس آن‌ها عربستان سعودی یک جبهه علیه شما از اول تا به امروز بوده است.

امام جمعه شهرکرد، یکی شدن همه قدرت‌های جهانی علیه انقلاب را یکی دیگر از جبهه‌ها عنوان کرد و گفت: در زمان‌هایی همه قدرت‌های جهانی از آمریکا گرفته تا شوروی و حکومت‌های وابسته و عوامل داخلی و خارجی باهم یک جبهه شدند و جبهه جهانی را علیه انقلاب اسلامی شکل دادند که نمونه آن را در هشت سال دفاع مقدس به عینه می‌توان مشاهده کرد که ملت ایران در برابر این‌ها هم مقاومت کرد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، ملی‌گراهای داخلی را یکی دیگر از جبهه‌های مقابل جمهوری اسلامی خواند و گفت:  این‌ها  نگاه به اصطلاح داخلی داشتند، اما نگاه حکومت اسلامی نداشتند و خیلی با شما جنگیدن و فتنه‌ها به پا کردند و هنوز هم عواملشان کم و بیش در کشور هستند.

وی، التقاطی‌ها را جبهه دیگر در مقابل نظام برشمرد و گفت: این‌ها شناخت و معرفت ناقصی از دین داشتند و برای رسیدن به اهداف شوم خودشان هر اقدامی را توجیه می‌کردند و دست به هر اقدامی می‌زدند که نتیجه آن  این همه ترور توسط این منافقین بود.

امام جمعه شهرکرد گروه فرقان و گروه‌های مارکسیستی و کمونیستی را از دیگر جبهه‌های مقابل نظام برشمرد و گفت: گروه فرقان گروهی به‌شدت جاهل و متعصب بود و شخصیتی مثل شهید مطهری را از ما گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، مهم‌ترین و اساسی‌ترین دشمنان نظام جمهوری اسلامی در طول این ۴۲ سال را عافیت‌طلب های داخلی عنوان کرد و گفت:  این‌ها با ظواهر انقلابی در میدان هستند و خودشان را هم انقلابی نشان می‌دهند، اما انقلابی سازشگرند نه انقلابی مقاوم و امروز مشکل انقلاب با این‌ها است.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: این‌ها کسانی هستند که متأسفانه با نگاه‌های عافیت طلبانه خودشان روحیه مقاومت ندارند و مقاومت را در جامعه تقویت نمی‌کنند و به عکس نگاه به بیرون دارند و تصور و تحلیل غلطشان این است که با نگاه به بیرون و سازش می‌توانند برای کشور رشد و عافیت به ارمغان آورد، بنابراین باید با دشمن سازش کرد و کنار آمد حالا این سازش به کجا بینجامد و چقدر امتیاز بدهیم برای این‌ها مهم نیست.

وی افزود: در نگاه و تفکر عافیت طلب‌های داخلی اگر لازم شد مثل برجام این همه امتیاز داده بشود، عیبی ندارد. دشمن به وعده‌اش عمل نکرد، عیبی ندارد و دوباره، سه‌باره و حتی چهارباره او را امتحان می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که ضرر عافیت‌طلب های داخلی به مراتب از دشمنان بیرونی است، گفت: مشکل کشور این‌ها هستند که حاضر نیستند راه امام به معنای واقعی که راه مقاومت و تکیه بر مردم و داخل است و راه رهبر انقلاب که این همه دعوت می‌کنند به این‌که مشکلات کشور را با تکیه بر مردم و امکانات کشور حل کنید، دنبال کنند.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب بارها فرمودند اگر مذاکره هم می‌کنید امتیاز ندهید، اگر معامله می‌کنید امضا در برابر امضا و وعده در برابر وعده، اما متأسفانه غیر از این عمل شده و می‌شود و هنوز هم داریم این غفلت را می‌بینیم و نگرانی برای آینده است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به سخنان روز گذشته وزیر خارجه آمریکا که گفت ایران باید به برجام بازگردد، گفت: خودشان از برجام خارج شدند بعد با صراحت و پررویی می‌گویند باید ایران به برجام برگردد، چقدر واقعاً این‌ها وقیح و پررو هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان گفت: دولت روی کار آمده آمریکا همین‌هایی هستند که یک عده در داخل کشور از این‌که دولت قبلی رفته  و این دولت آمده خوشحال شدند و به این‌ها دل‌بسته‌اند، اما حرف‌های دیروز این‌ها چه تفاوتی با حرف‌های ترامپ یا اوباما که همه آن‌ها مکرها و دروغ و عمل نکردن‌ها به وعده‌ها و مدام امتیاز دادن دارد.

وی با اشاره به طرح تقاضاهایی از سوی آمریکا برای مذاکره روی مسائل علمی، موشکی و هسته‌ای ایران، گفت: آمریکایی‌ها هنوز نیامده می‌گویند علاوه بر برجام باید روی این‌که ایران غنی‌سازی هسته‌ای داشته باشد یا نه و حضور منطقه‌ای او در منطقه و آیا رشد علمی و موشکی باید داشته باشد یا نه باید مذاکره کنیم  که همه هدف این‌ها خلع سلاح کردن کامل کشور و رسیدن به اهداف شیطانی خودشان هست که متأسفانه به همین‌ها هم بعضی‌ها از داخل گرای مثبت می‌دهند که این‌ها مشکل ما است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، تنها راه‌حل این مشکلات را روی کار آمدن دولت جوان انقلابی دانست و گفت: مشکلات را باید مردم در انتخابات با جهت‌گیری‌های درست در مواضع و تصمیم‌گیری‌ها حل کنند و دولت جوان و جوان‌گرا که نگاه به درون  و به معنای واقعی کلمه به مردم و کشور دارد را روی کار بیاورند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک ولادت باسعادت حضرت زهرا(س) یادآور شد: اراده پروردگار بر آن بود که دین اسلام جهانی شود، بشریت را در بربگیرد و جامعه را سر سفره عدل و احسان بنشاند و این اراده از طریق زهرای مرضیه(س) محقق شد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام افزود: این بانوی بزرگوار به ما آموخت که زیر پرچم ولایت باشیم و ولی را تنها نگذاریم.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به جایگاه رفیع زن اظهار داشت: زن آسمانی‌کننده مرد و جهان بشریت است، زن باید منزلت خود را درک کند و خود را ابزار دنیاطلبان قرار ندهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha