شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام عسگر دیرباز

رئیس دانشگاه قم گفت: امروزه یکی از راهکارهای مهم به منظور کاهش آمار بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی، تقویت و توسعه شرکت های دانش بنیان است.

حجت الاسلام و المسلمین عسکر دیرباز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: اخیراً در آمارهای وزارت کار اعلام شد که متأسفانه سالانه حدود ۵ درصد به جمعیت بیکاران فارغ‌التحصیل افزوده می شود و لذا می بایست با تقویت زیرساخت های تولید و اشتغال در کشور به خصوص در زمینه توسعه و تقویت شرکت های دانش بنیان به کاهش آمار بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی کمک کرد.

وی افزود: دانش آموختگان دانشگاهی در رابطه با بحث رونق و جهش تولید، یکی از بهترین و آماده ترین ظرفیت های کشور به شمار می روند، البته به شرط آن که در زمینه مهارت افزایی آن ها نیز فکر جدی شود و برای این کار برنامه قوی داشته باشیم.

عضو خبرگان رهبری همچنین گفت: ما باید ارتباط صنعت و دانشگاه را قوی کرده و موانع و مشکلات در این رابطه را از میان برداریم چرا که با تلفیق علم و صنعت می توانیم گام های استواری در جهت رشد و پیشرفت کشورمان برداریم و از سویی برای خیل عظیم جوانان از جمله دانش آموختگان دانشگاهی، شغل پایدار ایجاد کنیم.

وی بیان داشت: خوشبختانه در سال های اخیر با وجود مشکلات و تحریم های اقتصادی، شرکت های دانش بنیان در مجموع عملکرد خوبی داشته اند و اگر از آن ها حمایت مناسب و بهتری به عمل آید، قطعاً از این طریق می توان اشتغالزایی وسیعی در سطح کشور انجام داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha