دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شاهیندژ

حوزه/ حجت الاسلام متین با اشاره به این که حوزه علمیه اندیشه های ناب انقلابی را برای مردم تبیین کند، گفت: بین انقلاب اسلامی و دین هیچ گونه افتراقی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی حجت الاسلام علی متین روز دوشنبه در جمع طلاب خواهر و برادر شاهین دژ که در مدرسه علمیه الزهرا (س) این شهرستان برگزار شد، با بیان این که عالم هستی مباشرتا توسط کارگزاران الهی ازجمله؛ فرشته هایی امثال حضرت جبرئیل، حضرت میکائیل اداره می گردد، اظهار داشت: نعمت های الهی از سوی الهی کارگزارانی دارد و اگر خداوند متعال می فرماید: قرآن و دین اسلام را حفظ می کند، این ها را توسط کارگزارانش حفظ خواهد کرد.

وی ادامه داد: حوزه های علمیه در حفظ قرآن و دین مبین اسلام، جزو کارگزاران خداوند متعال هستند و باید برای حفظ انقلاب اسلامی تمام تلاش خود را به کار بگیرند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان این که کار حوزه و دانشگاه پیوند مردم و انقلاب و دفاع از خون شهداست، اضافه کرد: در مواقع زیادی خون شهید باعث عقب نشینی دشمن می شود. ثمره خون حاج قاسم سلیمانی و امثال ایشان عقب نشینی دشمن از مواضع تهاجمی خود بود، اما در بحث شبهه و ایراداتی که به دین وانقلاب وارد می شود حوزه علمیه و روحانیت باید وارد شوند.

وی با اشاره به این که حوزه علمیه اندیشه های ناب انقلابی را برای مردم تبیین کند، گفت: بین انقلاب اسلامی و دین هیچ گونه افتراقی وجود ندارد و لازم است حوزه این را به مردم به صورت دقیق تبیین کند. سردار سلیمانی در وصیت نامه خود می گوید: «وصیت می کنم اسلام را در این برهه که تداعی یافته در انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی است، تنها نگذارید. دفاع از اسلام نیازمند هوشمندی و توجه خاص است».

حجت الاسلام متین ادامه داد: در هیچ کجای دنیا رهبران یک حکومت دارای شاخصه های دینی کامل نیستند و باید جایگاه انقلاب اسلامی که تجلی گاه قرآن و دین اسلام است برای مردم تبیین شود و همان گونه که حضرت امام (ره) فرمودند: انقلاب اسلامی یک شعبه ای از نهضت مقدس پیامبراکرم است.

وی اضافه کرد: به همان اندازه که لازم است برای حفظ دین اسلام وقرآن تلاش شود، باید برای حفظ انقلاب اسلامی هم تلاش صورت بگیرد. حاج قاسم سلیمانی به زیبایی در وصیت نامه خود نوشتند که جمهوری اســلامی، مرکز اســلام و تشــیع و قرارگاه حســین بن علی(علیه اسلام) و حرم اســت و این حرم اگر ماند، دیگر حرم ها می مانند. اگر دشمن، این را از بین برد، حرمــی باقی نمی ماند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha