شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله مقتدایی در دیدار حجت الاسلام و المسلمین جازاری

حوزه/ نیاز اصلی مسلمانان به ویژه پیروان اهل بیت(ع) امروز تخصص در تمام حوزه های علمی است و این دانشگاه می‌تواند محلی مناسب برای این منظور باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله مقتدایی در دیدار حجت الاسلام و المسلمین جازاری رئیس دانشگاه اهل بیت(ع) به همراه معاونان وی، دکتر قمی معاون پژوهش و دکتر صالحی معاون بین الملل، با ابراز خرسندی از انتخاب حجت الاسلام و المسلمین جازاری که سوابق علمی و اجرایی خوبی در خارج از کشور دارد گفت: فقدان محلی خاص برای دانشجویان مسلمان خارجی جهت تحصیل در رشته های فنی و مهندسی دغدغه اصلی بسیاری از بزرگان حوزه و نظام بوده است که بحمدالله دانشگاه بین المللی اهل بیت این خلأ را پر کرده است و امیدواریم به زودی شاهد حضور دانشجویان خارجی مسلمان در چنین رشته هایی باشیم.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران افزود: نیاز اصلی مسلمانان به ویژه پیروان اهل بیت(ع) امروز تخصص در تمام حوزه های علمی است و این دانشگاه می تواند محلی مناسب برای این منظور باشد.

حجت الاسلام و المسلمین جازاری در این دیدار به معرفی دانشگاه بین المللی اهل بیت پرداخت و گفت: دانشگاه اهل بیت با یک تحول ساختاری و عزم جدی که برای ارتقای دانشگاه در تمامی بخش های علمی دارد، امیدوار است با حمایت ها و ارشادات بزرگان حوزه ، قدمی را برای آموزش تخصصی دانشجویان خارجی در کلیه حوزه ها بر دارد .

وی افزود: این دانشگاه در حال حاضر دارای چهار دانشکده مطالعات اسلامی، علوم اجتماعی، حقوق و علوم سیاسی و دانشکده علوم و فنون است تاسیس دانشکده فنی و مهندسی و مرکز رشد و نوآوری است و افزود: این دانشگاه تلاش دارد  با حمایت های علمی دانشگاه های معتبر داخلی و خارجی زمینه حضور دانشجویان علاقه‌مند جهت تحصیل در ایران را فراهم کند.

رئیس دانشگاه اهل بیت(ع) با بیان اینکه در حال حاضر میزبان دانشجویان خارجی با ۱۲ ملیت از کشورهای مختلف می باشد گفت: برنامه اصلی دانشگاه تحول و توسعه است و در این راستا رشته های جدیدی متناسب با نیازهای مسلمانان جهان در حال راه اندازی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha