پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله سید محمد حسن علوی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم در وصف مرحوم آیت الله علوی سبزواری گفت: منزل ایشان قبل از انقلاب ملجأ و پناهگاه انقلابیون بود و برای پیروزی انقلاب زحمات بسیاری کشید و از جان گذشتگی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری امشب در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله سید محمد حسن علوی سبزواری که از سوی مجمع طلاب و فضلای سبزواری مقیم قم در مسجد محمد رسول الله (ص) برگزار شد، به روایتی از امام صادق علیه السلام اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت در این حدیث فرمودند: « إِذَا مَاتَ اَلْمُؤْمِنُ اَلْفَقِیهُ ثُلِمَ فِی اَلْإِسْلاَمِ ثُلْمَةٌ لاَ یَسُدُّهَا شَیْءٌ/ چون مجتهد مؤمن بمیرد در اسلام رخنه‌ای به وجود آید که قابل ترمیم و جبران نیست».

وی با اشاره به اینکه در ایام ولادت حضرت زهرا (س) قرار داریم، ابراز داشت: فاطمه زهرا (س) در بیان رسول گرامی اسلام (ص)، دلیل و برهان دین خدا بوده و صراط مستقیم حق است؛ او فخر پیامبر(ص)، امام علی (ع)، حسنین(ع)، اولیاء الهی و بشریت است؛ همانکه معلوماتش از دائره سمع و بصر و لمس و ذوق و شم و شهود و اشراق قلبی فراتر بوده و از ناحیه ملائکه پروردگار است.

سخنران این مراسم خاطرنشان ساخت: آیت الله سید محمد حسن علوی ، عالمی فرزانه، دانشمندی محبوب و پایگاه اندیشه های شیعی ناب بوده و این مراسم برای بزرگداشت ایشان برگزار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری تصریح کرد: وقتی خبر وفات آیت الله علوی به گوش رسید، مراجع عظام تقلید نیز پیام تسلیت صادر کردند که نشان دهنده محبوبیت ایشان در میان خواص و عوام جامعه است.

وی بیان داشت: منزل ایشان قبل از انقلاب ملجأ و پناهگاه انقلابیون بود و برای پیروزی انقلاب زحمات بسیاری کشیده و از جان گذشتگی کرد.

این استاد حوزه اظهار داشت: مردم منطقه سبزوار به ایشان اطمینان داشتند و آنقدر نزد ایشان وجوهات می بردند که شهریه طلاب سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی را تأمین می کرد.

سخنران این مراسم ابراز داشت: سبزوار شهر متدینین است و نقش عالمانی همچون آیت الله علوی در این تدین بسیار پررنگ است و آثار آن همچنان وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری خاطرنشان ساخت: علما و فقهای دین دو وظیفه ثابت و متغیر دارند و وظیفه ثابت تمام عالمان دین و روحانیت، حفظ اخلاق، رفتار و عقیده جامعه است.

وی تصریح کرد: امروز برخی در فضای مجازی خائنانه عمل کرده و به جنگ اعتقادات جوانان این مرز و بوم آمده است؛ روحانیت باید پاسخگوی شبهات موجود در جوانان بوده و از اخلاق جوانان حراست نماید.

این استاد حوزه بیان داشت: مرحوم آیت الله علوی بر محور خدا و ولایت می چرخید و محبت تنگاتنگ با مرجعیت داشت و بسیار اخلاق مدار بود.

سخنران این مراسم اظهار داشت: ایشان عاشق اهل بیت (ع) بود و این محبت، سبب محبوبیت ایشان در قلوب دوستداران اهل بیت (ع) شد و همگان از ایشان خاطرات خوش در ذهن دارند.

گفتنی است: در این مراسم آیت الله حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین، آیت الله خاتمی، عضو فقهای شورای نگهبان و نمایندگانی از بیوت مراجع عظام تقلید آیات عظام مکارم شیرازی، سیستانی، نوری همدانی و ... حضور داشتند. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha