دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صالحی

حوزه/امام جمعه قلعه قاضی گفت: مردم فقط از طهارت احکامی اطلاع دارند و از تطهیر اعتقادی غافل شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در هرمزگان، حجت الاسلام حاجبی، عصر امروز در نشستی در مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها بندرعباس با استناد به آیات الهی بیان کرد: خداوند حکیم با توجه به قدرت و توانایی که بر انجام کار به انسان داده براساس آن نیز از او تکلیف می خواهد. 
 
امام جمعه قلعه قاضی تصریح کرد: خداوند با اعطای عقل باطنی و عنصر اراده و اختیار و عنصر ظاهری یعنی پیامبر صلی الله علیه و آله به انسان، حجت را بر مردم تمام کرد و با توجه به توانایی آنها و معرفی الگوهای مناسب، جای هیچ گونه بهانه جویی باقی نگذاشته است.  
 
حجت الاسلام حاجبی با اشاره به اینکه رفتارهای ما مسلمانان با توجه به معیار و بخشنامه رفتاری امام زمان (عج) ارزیابی و سنجیده می شود، افزود: با توجه به آیه ۲۱ سوره احزاب «لَقَد کانَ لَکُم فی رَسولِ اللَّهِ أُسوَةٌ حَسَنَةٌ» رفتار رسول خدا صلی الله علیه و اله در عالم منحصر و ممتاز بوده که برای همه انسان ها الگو و اسوه است.
 
وی با اشاره به اینکه امام زمان عجل الله تعالی فرجه و حضرت زهرا سلام الله علیها حجت بر بندگان هستند، خاطرنشان کرد: انسان برای تجلی اوصاف الهی در خود باید حجت های الهی را الگو قرار داده و به سیره اخلاقی و رفتاری آنها تمسک کند.

حجت‌الاسلام حاجبی در پایان با اشاره به طهارت اعتقادی و اخلاقی صدیقه طاهره سلام الله علیها گفت: جهاد، انسان را تطهیر می کند که حضرت زهرا سلام الله علیها آن را برای جامعه به ارمغان آورد.
 امام جمعه قلعه قاضی با اشاره به اینکه گفتار، رفتار و حتی سکوت حضرت زهرا سلام الله علیها برای انسان ها حجت است، اذعان داشت: طبق روایت امام زمان عجل الله تعالی فرجه، تمام ارکان زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها برای ایشان اسوه ای حسنه است.
 
حجت الاسلام حاجبی با بیان اینکه طهارت اعتقادی از مهمترین اصول است، اظهار داشت: حضرت زهرا سلام الله علیها صاحب طهارت کبری و طهارت تامه الهی است؛ بنابراین تمام افعال ایشان حجت است.

وی با اشاره به کتاب انسان ۲۵۰ ساله مقام معظم رهبری مدظله العالی اضافه کرد: تمام زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها جهادی بوده و به تعبیر امام خامنه ای حفظه الله، ایشان در بیت انقلاب به دنیا آمده و نمونه مسلمان مؤمن انقلابی و اهل جهاد است که از توحید قوی نشأت می گیرد. 
 
امام جمعه قلعه قاضی با اشاره به اینکه جامعه از بی توحیدی رنج می برد، بیان کرد: مردم فقط از طهارت احکامی اطلاع دارند و از تطهیر اعتقادی غافل شده اند. 
 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha