جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام سید محسن حسینی مراد آبادی

حوزه/ معاون فرهنگی کمیته ملی پارالمپیک گفت: ورزش باید نمایان گر ارزش‌های ملی و اسلامی کشورمان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام سید محسن حسینی مراد آبادی در نشست آیت‌الله اعرافی با ورزشکاران حوزوی که در ساختمان ۳۱۳ جمکران برگزار شد، اظهار داشت: در نگاه جهانی ابتدا می‌گفتند که ورزش یک صنعت است یعنی خودش به‌عنوان صنعت مطرح بود اما امروز فوتبال ورزش، صنعت است.

وی ادامه داد: رشته‌های ورزشی خودشان به‌تنهایی یک صنعت هستند، تولید ابزار و آلات ورزشی، تبلیغات ورزشی و... تبدیل به صنعت شده است.

 حجت‌الاسلام حسینی مراد آبادی بیان داشت: کشوری مثل ژاپن با یک‌رشته ای ورزشی بیش از درآمد نفت ما برای خودشان درآمد کسب می‌کنند که نشان‌دهنده عمق صنعت ورزش است.

وی ادامه داد: هر دلاری که در ورزش هزینه می‌کنید بیش از سه برابر آن هزینه درمان کمتر می‌شود که نشان‌دهنده اهمیت ورزش در هر کشوری است.

معاون فرهنگی کمیته ملی پارالمپیک تأکید کرد: قوانین ورزش در همه کشورها حاکم است به‌عنوان‌مثال قانون دوپینگ که به کشورها ابلاغ می‌شود بر قوانین داخلی خودشان ارجحیت دارد و اگر اجرا نشود ورزش آن کشور تعلیق می‌شود.

وی ادامه داد: در کشور خودمان ما ورزش نمایان گر ارزش‌های ملی و اسلامی خودمان ببینیم و برای این مهم تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام حسینی مراد آبادی تأکید کرد: ورزش در کشورمان یک‌لایه قابل‌مشاهده و رویه دارد و یک واقعیت پشت‌صحنه دارد که در آن واقعیت پشت‌صحنه کاملاً لیبرال و جدا از دین است.

وی تصریح کرد: یک حلقه‌ای مفقوده‌ای بین حوزه‌های علمیه و ورزش وجود دارد که باید جبران شود.

حجت‌الاسلام حسینی مراد آبادی ابراز داشت: برای هم اقشار از معلم گرفته تا کارگر و ... فدراسیون ورزشی داریم اما برای مراکز دینی هیچ جایگاهی در ورزش قائل نشدیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha