پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ نشست طلاب اردکان مقیم قم

حوزه/ متأسفانه در کشور شاهد قتل جنین در ادامه همان کاهش جمعیت به بهانه های مختلف هستیم. آمارها در این مورد بسیار نگران کننده است و سخن از هزار جنین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین علی ترابی در گردهمایی طلاب و فضلا اردکانی مقیم حوزه علمیه قم که در دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم برگزار شد،  با بیان این که مهمترین مسئله ای که این روزها کشور را درگیر کرده و حتی رهبر انقلاب به عنوان بحث تلخ از آن یاد می کنند، گفت: بحث جمعیت و کاهش آن در کشور است.

عضو هیأت‌ علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره): با بیان این که سالها در این عرصه مشغول تحقیق و تفحص هستم و هر جا می رویم سخن از بحث جمعیت و پیامدهای ناگوار و ناراحتی و نگرانی رهبر انقلاب برای مردم و اساتید سخن می گویم، اظهار داشت: این بحث آن قدر اهمیت دارد که رهبر معظم انقلاب در گذشته در مورد آن تذکراتی داده بودند و از مسئولین کشور هم خواستند برای رفع کاهش جمعیت وارد عمل شوند و اقداماتی انجام دهند.

این محقق با بیان این که الان مدتی است شاهد سیر نزولی جمعیت در کشور هستیم و رهبر انقلاب در جلساتی اشاره کردند هر موقع این بحث مطرح می شود و در مورد آن سخن می گویم و به آن فکر می کنم، تن من می لرزد، افزود: بر اساس شواهد موجود و بررسی های صورت گرفته سریع ترین کاهش جمعیت در کشور ما درحال اتفاق افتادن است.

این پژوهشگر با بیان این که آن قدر خطر جدی است که دوست و دشمن در مورد آن سخن می گویند، بیان داشت: مسئله سقوط موالید امر اتفاقی در کشور نبوده و متأسفانه برنامه هایی سبب شد این امر به مرحله خطرناک برسد تا جای که رهبر انقلاب از آن به عنوان بحث تلخ نام می برند.

وی با بیان این که سقوط موالید در بین مردم و جوانان را در مسائل مانند حاشیه نشینی، ایجاد موانع برسر راه زوجین از سوی دستگاه های مختلف، حمایت نکردن مسئولین کشور از زوجین، ترویج پدیده انقلاب جنسی، غربالگری از سوی بعضی دستگاه ها برای شناسایی فرزندان ناقص و بوق کرنا کردن این مسئله فرزند کمتر زندگی بهتر و عقیم کردن زوجین در مراکز بهداشتی به بهانه مختلف مثلا عقب ماندگی جنین باید جستجو کرد، اضافه کرد: این موانع باعث شده میزان موالید در ایران به شدت سقوط کند و ایران را به مرز بسیار خطرناکی برساند.

 حجت الاسلام و المسلمین ترابی با بیان این که خطر جدی که ایران اسلامی را در بحث سقوط موالید تهدید می کند، تغییر مرزها است گفت: در این امر همه دوستداران و غیر دوست داران اشتراک و هم عقیده اند. این تغییر مرزها از مدت ها قبل در کشور کلید خورده و در استانهایی مانند خراسان و....  این تغییر ایجاد شده است.

عضو هیأت‌ علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره): با بیان این که از سال ۵۵ تا ۷۵ رشد موالید در کشور بسیار خوب بوده و تصمیمات اشتباه  سبب شده شاهد سقوط موالید در کشور باشیم، افزود: بحث جمعیت آن قدر مهم است که رسانه های بیگانه و دولت مردان غرب از ازدیاد آن در ایران می ترسند چون تصورشان این است هرچه قدر جمعیت ایران افزایش یابد، به سربازان امام زمان هم اضافه می شوند.

این محقق با بیان این که متأسفانه چند میلیون نفر از زوجین در کشور گرفتار وازکتومی یا عقیم شده اند، بیان داشت: این امر نشان می دهد برنامه هایی برای کاهش جمعیت در کشور در حال اجرا است.

این پژوهشگر با بیان این که امروز زن مسلمان ایرانی که به خاطر سخنان و نگرانی رهبر انقلاب  اقدام اقدام به فرزند آوری می کند، از طریق بعضی کارگزاران و مسئولین و حتی بی بی سی عقب مانده یاد می شود، اظهار داشت: بر اساس آمارها زنان تا سنین بالای ۴۵ هم می توانند صاحب فرزند شوند و فرزند بیاورند ولی متأسفانه بعضی افراد در این امر کارشکنی می کنند و به زوجین در مراکز ... می قبولانند و به آنها می گویند اگر دنبال سلامتی خودت و فرزندت هستی نباید از ۳۵ سالگی به بعد صاحب فرزند شوید.

حجت الاسلام و المسلمین ترابی گفت: از دیگر کارهایی که برای کاهش جمعیت در کشور انجام شد ترساندن مردم از آینده فرزند، سخت کردن معیشت و زندگی، نبود اشتغال برای زوجین، عقب بردن سن ازدواج و گران کردن پوشک بچه و.... است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: آن قدر این کار ناشیانه انجام شد که داد و فریاد رهبر انقلاب هم از گرانی پوشک بچه و حتی پیدانشدن آن در زمانی بالا برد و ایشان تذکر دادند.

این محقق با بیان این که در این مدت زمان اخیر و این چند سالی که فلانی مدیریت را بر عهده گرفته همه فعالیت های درون سیاسی و برون سیاسی بر کاهش جمعیت استوار مانده گفت: در این قضیه حتی بعضی افراد که در گذشته سکاندار جایگاه فلان ریاست هم بودند؛ برای تصویب فلان ماده در مجلس برای افزایش جمعیت و مرخصی مادران حاضر نشدند، حرکتی کنند.

این پژوهشگر بیان داشت: امروز شاهد هستیم که برای جلوگیری از غربالگرایی نه همه گیری بلکه افراد خاص چه جریانی به راه می افتد و افرادی حتی خواستند در مجلس تحصن کنند که نباید جلوی غربالگرایی گرفته شود، این در حالی است که ۲۲ میلیون زوج در سن موالیدند و می توانند به کشور در بحث رشد جمعیت کمک کنند ولی آن قدر موانع ایجاد می کنند که انگیزه ها را برای زوجین در بحث فرزند آوری از بین می برند.

وی ادامه داد: اتفاق بدتر این  که متأسفانه در کشور شاهد قتل جنین در ادامه همان کاهش جمعیت به بهانه های مختلف هستیم. آمارها در این مورد بسیار نگران کننده است و سخن از هزار جنین است. این مسئله نشان می دهد که در ابعاد مختلف سبک زندگی، دینی و اجتماعی و کاهش جمعیت در حال باختن و رفوزه شدن هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین ترابی با اشاره به مهمترین راهکارها برای افزایش جمعیت گفت: تبیین خطر کاهش جمعیت به زوجین، خطر مهم تغییر مرزها، کاهش سن ازدواج، رفع موانع ازدواج، فراهم آوردن زمینه ازدواج برای جوانان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تشویق جوانان به ازدواج، انجام کارهای فرهنگی، برگزاری اردوهای فرهنگی و... است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha