سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حضرت

حوزه/ حضرت زهرا (س) در دعا کردن هم دیگران را بر خود و خانواده اش مقدم می داشت و نه تنها برای زنان جامعه، بلکه برای مردان هم به عنوان بهترین الگو است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی، وحیده محمدلو امروز در جشن ولادت حضرت زهرا (س) که در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی به صورت مجازی برگزار شد،  اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س ) در قله کمالات معنوی انسانی قرار دارد و در همه ابعاد زندگی بهترین الگو برای زنان جامعه است.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: حضرت زهرا (س) بانویی است که خداوند در قرآن بشارت تولدش را به پیامبر می دهد و از ایشان می خواهد که به شکرانه این نعمت نماز شکر بجا آورد.

وی با تاکید بر این که حضرت زهرا (س) بعد از رحلت شهادت گونه پیامبر خدا، با فرشته ای که فقط بر پیامبران نازل می شد هم صحبت می شدند و امام خمینی (ره) این ویژگی حضرت را بالاتر از همه فضائل دیگر ایشان می دانند، گفت: مطالبی را که فرشته الهی به حضرت زهرا (س) بیان می کرد توسط امام علی (ع) به نگارش درآمد و در کتابی با عنوان مصحف فاطمه جمع آوری شد و به خاطر همین مصاحبت حضرت زهرا با فرشته وحی است که به حضرت محدثه می گویند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با اشاره به این که حضرت زهرا (س) به تمام وظایف جهادی، فردی و سیاسی خود به نحو احسن عمل کرد، بیان داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) زنی است که در محراب عبادت پاهایش ورم می کند و خداوند بر عبادت او در پیش ملائکه اش مباهات می کرد.

وی ایثار، از خود گذشتگی، انفاق به فقرا و ساده زیستی را از اوصاف حضرت زهرا (س) عنوان کرد و افزود: حضرت زهرا (س) در دعا کردن هم دیگران را بر خود و خانواده اش مقدم می داشت و  نه تنها برای زنان جامعه، بلکه برای مردان هم به عنوان بهترین الگو است و حضرت در حال بیماری هم از ولایت و امامت دفاع کرد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha