سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر / مراسم عمامه گذاری طلاب توسط آیت الله العظمی شبیری زنجانی در شب ولادت حضرت فاطمه (س)

حوزه/ همزمان با خجسته سالروز میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و فرزند برومند ایشان، امام خمینی(ره) و ایام‌اللّه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، شماری از طلاب غیرایرانی مجتمع آموزش عالی فقه مفتخر به پوشیدن لباس مقدس روحانیت شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، همزمان با خجسته سالروز میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و فرزند برومند ایشان، امام خمینی(ره) و ایام‌اللّه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، شماری از طلاب غیرایرانی مجتمع آموزش عالی فقه مفتخر به پوشیدن لباس مقدس روحانیت شدند.

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی، رئیس جامعةالمصطفی، ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت روز زن، ابراز داشت: امروز به نام دفاع از حقوق زن، نهضت‌ها و جریان‌های مختلفی در دنیا فعالیت می‌نمایند، ولی کماکان آنچه در این فعالیت‌ها مغفول مانده، حقوق اصلی و طبیعی بانوان است.


وی ضمن گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی حادثه بزرگی در صفحه تاریخ معاصر است که توانست محاسبات جهانی را متحول نماید.
رئیس جامعةالمصطفی انقلاب اسلامی را حاوی اندیشه و تفکر جهانی خواند و اظهار داشت: نحوه اداره جوامع، از بزرگ‌ترین مسائل دنیای امروز است. پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، دو اندیشه بزرگ لیبرال دموکراسی و مارکسیسم مطرح بود که یکی از این دو اندیشه، تا حدود زیادی از عرصه خارج شد و اندیشه دیگر، خود را برنده نهایی و دستاورد پایانی بشر برای مدیریت جهان می‌نامید.


رئیس جامعةالمصطفی، در پایان، یکی از مهم¬ترین ابزارهای استعمار برای سلطه بر افکار عالم را بهره‌برداری از رسانه و امپراتوری تبلیغاتی خواند و تأکید کرد: مسئولیت مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی، به ویژه مراکز برآمده از انقلاب اسلامی مانند جامعةالمصطفی و نیز اندیشمندان و طلابی که امروز به پوشیدن لباس مقدس روحانیت مفتخر می‌گردند، این است که اندیشه و پیام معنوی انقلاب اسلامی را به درستی برای بشریتی که خواهان و تشنه این راه تازه است، تبیین و ترویج نمایند. توکل بر خدا، صبر و استقامت، رمز پیروزی در این مسیر خواهد بود.


آیت‌الله حسینی بوشهری در آغاز سخن، این انقلاب را ریشه در آموزه‌های مکتب علوی(ع) دانست و با اشاره به هجمه دشمنان برای نابودی آرمان‌های انقلاب، تصریح کرد: باید ببینیم لازم است چه ساز و کاری بیندیشیم تا توطئه آنان را در دستیابی به اهداف شومشان ناکام بگذاریم. مهم‌ترین شرط، دانایی، عالم بودن و بهره‌مندی از منطق و استدلال است.


رئیس شورای عالی جامعه مدرسین، در ادامه، خاطرنشان ساخت: باید به خوبی بدانید که فلسفه وجودی شما در قم چیست؛ شما به عش آل‌محمد(ص) آمده‌اید که به دین خدمت نمایید و آنچه در اجرای احکام الهی در توان دارید، در طبق اخلاص بگذارید.


وی افزود: امروز جامعةالمصطفی در عرصه گیتی می‌درخشد و دشمنان نخواهند توانست جلو جلوه نور حق را در عالم بگیرند. شما نیز هر یک چراغ پرفروغی در کشورتان خواهید بود که مردم از نور وجود شما بهره می‌برند.


آیت‌الله حسینی بوشهری، در پایان، تأکید کرد: درس بخوانید و عالمانه از آرمان‌های بلند اسلام دفاع نمایید و اگر در مقابل تهدیدات دشمنان دین خم به ابرو نیاوردید، پیروز میدان شمایید.


در پایان مراسم، ۶۱ نفر از طلاب مجتمع آموزش عالی فقه به دست حجت‌الاسلام والمسلمین  عباسی و آیت‌الله حسینی بوشهری معمم شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حیدر مھدی IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    0 0
    باعرض سلام و احترام لطفا عکس ھای مراسم عمامه گزاری طلاب مجمتع آموزش عالی فقه که روز ولادت حضرت زھراء ھمزمان ۱۵ بھمن ۹۹ که برگزار شد ارسال بفرمایید۔ با تشکر