پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
خدری

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه متاسفانه جوامع اسلامی پراکنده شده اند، گفت: این پراکندگی در بین جوامع اسلامی سبب شده تا جهان استکبار همچون آمریکا و رژیم صهیونیستی از مساله سوء استفاده کنند و دلیل این پراکندگی عدم اطاعت از اهل بیت(ع) است و همین مساله سبب شده تا ساختار نظام در جوامع اسلامی برقرار نباشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری امروز در نشستی با جوانان شهر خورموج، با تبریک میلاد حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: آنچه ما از مکتب اهل بیت(ع) می دانیم یک سایه ای است و آشنایی ما بسیار اندک است، اما همین اندازه که اطلاع پیدا می کنیم پنجره جدیدی را به سوی ما باز می کند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر ادامه داد: زوایایی از زندگی اهل بیت(ع) وجود دارد که نسبت به آن کوتاهی کرده ایم.

وی با بیان اینکه برای تفسیر معارف ناب اسلامی باید به سخنان اهل بیت(ع) با دقت مراجعه کرد، به خطبه فدکیه پرداخت و اظهار داشت: انسان وقتی  در این خطبه دقت می کند می بیند که معارف نابی را حضرت زهرا(س) مطرح می کند.

امام جمع چغادک با بیان اینکه بسیاری از حرکاتی که انسان انجام می دهد ناشی از درون خود او است، گفت: خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) یک دوره معارف اسلامی است که وقتی به آن دقت کنیم متوجه می شویم که چه چیزهایی را می توان از آن بیرون کشید.

حجت الاسلام خدری با تاکید بر تقویت توحید، ابراز داشت: اگر توحید کامل در زندگی ما جریان داشته باشد راه برای ما در زندگی باز می شود و مشکلات انسان حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه جوامع اسلامی امروز پراکنده شده اند، گفت: این پراکندگی در بین جوامع اسلامی سبب شده تا جهان استکبار همچون آمریکا و رژیم صهیونیستی از مسئله، سوء استفاده کنند و دلیل این پراکندگی عدم اطاعت از اهل بیت(ع) است و همین مساله سبب شده تا ساختار نظام در جوامع اسلامی برقرار نباشد.

حجت الاسلام خدری، درباره مسئولیت جوان انقلابی گفت: واژه جوان مومن انقلابی که مقام معظم رهبری بارها بر آن تاکید داشند امروز به یک کلید واژه تبدیل شده است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: دنیای امروز و فردا به دست جوان مومن انقلابی است که اگر مردم در عمل از ما ببینند، اعتماد خواهند کرد. اسلام این معیار را به مردم نداده که پشت سر هرکسی راه بیفتند و به هرکسی اعتماد کنند، این با فطرت انسان سازگار نیست. خداوند دستوراتش مطابق با فطرت انسان است و فطرت انسان به دنبال پاکی ها و خالصی ها می رود و ناخالصی را پس می زند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha