پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حکمت حکیمی فر

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجارگفت:دشمنان با تولید «شبهه»ها و برانگیزاندن «شهوت»ها، زمین فکر و قلب و زمینه‌ اذهان و دل‌ها را نشانه می‌روند و ابزارشان هم در عصر حاضر بیش از هرچیز رسانه است.

حجت الاسلام حکمت حکیمی فر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، گفت: انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی از زمان استقرار تا زمان حال، همواره در چند جبهه و با ابزارهای متناسب با آن جبهه درگیر بوده و قطعا این درگیری در آینده هم ادامه خواهد داشت.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار ادامه داد: اکنون در آغاز چهل و سومین سال نظام اسلامی، بایسته است با نگاهی به آینده، تصویر اولیه‌ای را از آینده مبارزه ملت بزرگ ایران به دست دهیم و وظیفه خود را بازخوانی‌ کنیم.

وی افزود: دریک نگاه کلان، اولین میدان جهاد ملت بزرگ ما، جبهه تمدنی است. دریک سو، جهان گسسته از آسمان و منقطع از دین و معنویت و در سوی دیگر جبهه اسلام ناب محمدی به نمایندگی ایران انقلابی پرچمداران این مبارزه از ابتدا، بزرگانی از شاگردان مکتب فکری امام راحل و علامه طباطبایی چون علامه شهید مطهری، آیت الله مصباح یزدی، آیت الله جوادی آملی و.. بوده و هستند.

حجت الاسلام حکیمی فر تصریح کرد: بدون تردید ستاره اول این آسمان رهبر حکیم انقلاب اسلامی، امام خامنه‌ای است که طلایه‌دار این مبارزه تمدنی در کشاکش تمدن اسلامی و تمدن غرب هستند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: مقابله با جریان فکری غربگرا و شیفتگان تمدن رو به انحطاط غرب جبهه دیگری است که با آن روبرو هستیم، آنانی که نگاهشان به اسلامِ حداقلی است و اساسا تحقق حاکمیت اسلام را امری ناممکن می‌دانند و بر این باورند که برای اداره جامعه، ما ناگزیر از روی آوردن به غرب و فرآورده‌های فکری و علمی آنان هستیم.

استاد حوزه علمیه کردستان ادامه داد: باید اذعان کرد که در میدان مبارزه کسانی هستند که یا به‌علت ضعف بنیه فکری و یا به جهت گرفتار آمدن به چرب و شیرین دنیا، دست از آرمان‌هایی که برای آن مبارزه کرده و یا جنگیده‌اند، شسته‌اند، یا به گوشه‌ای رفته و انزوا برگزیده‌اند و یا عملاً به میدان مقابله با آرمان‌های گذشته خود آمده‌اند، لذا باید گفت که فقدان معرفت و بصیرت از یک سو و نداشتن استقامت از سوی دیگر دو علت عمده‌ی پشیمانی و بریدن این‌ هاست.

حجت الاسلام حکیمی فر ادامه داد: نکته مهم اینکه‌ میدان عملیات افسران و سربازان جبهه های مختلف، در گستره کشور انقلابی ایران و حتی در سطوح مختلف مسؤولیت حضور دارند و فعال هستند و خطر اصلی از همین جاست؛ یعنی «نفوذ».

وی با اشاره به حمله دشمنان اسلام و انقلاب به افکار و قلب‌ها با شبهه‌سازی و شهوت‌انگیزی، خاطرنشان کرد: هر یک از این گروه ها که عموما از نخبگان و خواص جامعه هستند، ضریبی از تأثیر و نفوذ را بر مردم و افکار عمومی می‌گذارند. امپراطوری رسانه‌ای استکبار نیز با تمام قوا به میدان حمایت از ایشان آمده و می‌آیند و ده‌ها و صدها برابر حرف‌ها و سخنان این‌ها را بازتاب می‌دهند و بستر فکری و ذهنی و زمین افکار عمومی را آلوده و مسموم می‌سازند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار در پایان گفت: جنگ ‌شناختی و ادراکی همین جا شکل می‌گیرد و دشمنان با تولید «شبهه»ها و برانگیزاندن «شهوت»ها، زمین فکر و قلب و زمینه‌ اذهان و دل‌ها را نشانه می‌روند و ابزارشان هم در عصر حاضر بیش از هرچیز رسانه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha