جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد شیخ بهایی

حوزه/ استاد حوزه علمیه کرمان به تبیین شخصیت امام خمینی(ره) و ایمان راسخ ایشان به اسلام ناب محمدی و گسترش آن در جهان پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در  کرمان، حجت الاسلام والمسلمین احمد شیخ بهایی در ادامه سلسه نشست های اخلاق هفتگی در محل مدیریت حوزه علمیه خواهران استان کرمان، در تبیین فضایل حضرت زهرا سلام الله علیها و رهبر کبیر انقلاب، اظهار داشت: حرکت انقلابی و همت عظیم حضرت امام(ره) تحولی بزرگ ایجاد نمود و همه مردم را به صحنه آورد.

وی تصریح کرد: البته عنایات ویژه پروردگار را هم نمی توان نادیده گرفت و یکی از این عنایات و الطاف، نگاه و یاری حضرت زهرا سلام الله علیها است که شامل حال ملت انقلابی ایران شد.

استاد حوزه علمیه  کرمان بیان کرد: حضرت زهرا سلام الله علیها در سطحی از کمال قرار می گیرند که جبرئیل برای ایشان  نازل می شود و این در کمتر جایی اتفاق می افتد.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) در وصیت نامه شان فرمودند«ما افتخار می‌کنیم که صحیفه فاطمیه از ماست» و نگاه ویژه ای به مقامات حضرت داشتند و در مسیر حیات پربرکت خود نیز ایشان را الگوی کامل خود قرار می دادند و براساس سیره  زندگی ایشان حرکت می کردند.

وی به نمونه هایی از این حرکت اشاره کرد و افزود: امام(ره) در تفسیر سوره حمد بحث توحید و خداشناسی را مطرح و  با اعتقاد کامل و راسخ صحبت می کنند که مصداق بارز  این مسئله  در نامه ایشان به گورباچف است که استدلال بر توحید را بیان می کنند و برای ارسال پیامشان آیت الله جوادی آملی را می فرستند و به کاخ کرملین می روند و پیام امام را کلمه به کلمه می خوانند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد شیخ بهایی افزود: آیت الله جوادی نقل می کنند «امام فرموده بودند: حالا که صدای شکستن استخوان های کمونیسم می آید به سمت غرب نروید و به سمت اسلام و توحید ناب بیایید» این جملات در نهایت اتقان و استحکام بیان می شود و نشانگر این مهم است که طوری اسلام ناب برای ایشان جا افتاده است که اینقدر محکم و بدون ذره ای تزلزل  پیش می رود.

وی تصریح کرد: شیخ زکزاکی در زمان دانشجویی به ایران آمد و عاشق امام شد و تبلیغ اسلام را در حالی آغاز نمود که در ابتدای انقلاب اسلامی در آن منطقه از آفریقا مسلمان آنچنانی وجود نداشت، اما حالا هزاران شیعه از این منطقه برای پیاده روی اربعین می آیند و این نمودها و پیشرفت ها فقط در سایه عنایات و الطاف ویژه خداست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha