شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تبریز

حوزه / مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی گفت: مکتب شهید قاسم سلیمانی‌ که برگرفته از مکتب امام راحل (ره) بوده و مکتب امام راحل (ره) نیز از مکتب قرآن و عترت سرچشمه می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی در محفل انس با قرآن خواهران با عنوان «به لطف مادر» در محل امامزاده سید حمزه تبریز، گفت: فاطمه (س) رسالت، جلوه شریعت و در مقام اثبات قرار دارد، حقیقت رسالتی که در امامت جلوه می‌یابد نیز از دامن فاطمه ادامه یافته است. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به یکی از دعاهای موردعلاقه بانوان به نام حدیث کساء، اظهار کرد: در این حدیث به خوبی می‌توان تفسیر کرد که محور عالم، وجود فاطمه (س) است و این عظمت اوست که پروردگار متعال ایشان را با عنوان "کوثر" نام برده و او را به پیامبر (ص) اعتا کرده است، در این راستا حتی پیامبر (ص) و خدیجه کبری (س) پیش از به دنیا آمدن فاطمه (س) ۴۰ روز را به عبادت ویژه‌ای اختصاص می‌دهند تا از وجود معرفت خود بر وجود فاطمه (س) انتقال دهند. 

وی با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) و همزمانی این ایام با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: در جلالت و مقام حضرت زهرا (س) همین بس است که سوره کوثری که کوچکترین سوره قرآن از لحاظ واژه و محتوا است اما در عین حال عظیم ترین سوره قرآن نیز شناخته می‌شود، به نام این حضرت نازل شده است. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی اظهار کرد: امروز که خداوند متعال به ما توفیق داده و به برکت پیروزی انقلاب اسلامی تحت لوای ولایت قرار گرفتیم و در نظام ولایی تحت امر یک ولی زندگی می‌کنیم، می‌توانیم سوال بپرسیم، کسانی که  ۱۴۰۰ سال پیش پیامبر (ص) را ابتر می‌نامیدند الان کجا هستند؟ 

وی با بیان این‌ که مکتب شهید قاسم سلیمانی‌ که برگرفته از مکتب امام راحل (ره) بوده و مکتب امام راحل (ره) نیز از مکتب قرآن و عترت سرچشمه می‌گیرد، اظهار کرد: امام خمینی (ره) فردی است که تمامی ضدها را در وجود خود متبلور کرده بود اما در کانون خانواده در اوج عاطفه قرار داشت، او کسی بود که در زمان کهن سالی و پیری نیز نامه‌های عاشقانه برای همسر خود با نام قدس من می‌نوشت. 

حسینی با بیان این‌که راه شناخت بزرگی یک انقلاب، شناخت رهبر آن انقلاب است، گفت: انقلاب اسلامی ایران، انقلاب کبیر فرانسه نبود که بعد از ۲۰ سال مبانی خود را گم کند، این انقلاب اسلامی اکنون که وارد چله دوم خود می‌شود، ماحصل آن منشوری است که در اواخر سال ۹۷ به عنوان بیانیه گام دوم توسط خلف شایسته امام (ره) صادر شده است. 

وی افزود: در ابتدای این بیانیه سه پیام برای ما ذکر شده بود که شامل "خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی" می‌شود که بیان می‌کند که در راه رسیدن به طلوع خورشید ولایت عظما، این سه امر جز با همت مادران عالم نخواهد بود. 

حسینی ادامه داد: بر اساس گفته امام (ره) مرد از دامن زن معراج می‌رود و این مادر است که باید نسل طیب و صالح به جامعه تحویل دهد، باید از این مکتب درس‌های بسیاری را بیاموزیم و بایستی زندگی ایشان در زمان قبل و بعد از ازدواج برای ما درس و الگو باشد. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با تاکید بر این‌که دشمن درصدد نابودی کانون خانواده‌ها و عاطفه‌ها است، گفت: آمار ۲۳ درصدی طلاق در کشور و ۴۳ درصدی طلاق در تهران نمود یک مصیبت است، این یعنی زندگی‌های ما از سبک زندگی فاطمه (س) و مهر بین علی (ع) و فاطمه (س) دور شده است. 

وی با بیان این‌که اگر خانواده‌ها متلاشی شوند، جامعه دچار ولنگاری خواهد شد، اظهار کرد: سن ازدواج بالای ۳۰ سال و خانواده‌های تک فرزند نشانی بر این موضوع است، در حالی که مقام معظم رهبری می‌گویند که ما ظرفیت جمعیت ۱۵۰ میلیون نفری را داریم یعنی خانواده‌ها باید به تربیت فرزندان و نسل صالح هر چه بیشتر اهتمام ورزند. 

در ادامه این مراسم معنوی از چهره‌های برگزیده قرآنی تجلیل شد و گروه‌های همخوانی و تواشیح به اجرای برنامه پرداختند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha