چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
سلیمانی

حوزه / شبستان بزرگ آیت الله عاملی(ره) حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع)، با حضور معاون اقتصادی و بهره وری سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، شبستان بزرگ آیت الله عاملی آرانی(ره) آستان محمد هلال بن علی (ع)آران و بیدگل با دو هزار و ۶۰۰ متر مربع زیربنا و با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال با کمک های مردم و خیرین، در ضلع شمالی حرم مطهر احداث شده است.

شبستان بزرگ آیت الله عاملی آرانی(ره) دارای ۵ درب ورودی به نیت ۵ تن آل عبا(ع ) علیرغم ستون های متعدد، هیچ ستونی در راستای درب ها مشاهده نمی شود.

 این شبستان دارای ۱۵ گنبد و ۲۰ ستون است که بزرگترین گنبد آن به نام «الله جل جلاله» و ۱۴ گنبد پیرامون آن به نام چهارده معصوم(ع) طراحی و نامگذاری شده است و کل شبستان به دلیل قرار گرفتن مرقد مطهر آیت الله میرزا احمد عاملی از علمای بنام شیعه منطقه به نام همین عالم دینی نامگذاری شده است.

 در طراحی و تزئینات کم نظیر این پروژه که نمونه ای بی نظیر از معماری سنتی اسلامی است، انواع گچ بری، کاشی کاری، سفال، شیشه، معرق کاری، نقاشی، آیینه کاری و... با طرح های هندسی متنوع به کار رفته است

شایان ذکر است، حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) در شهرستان آران و بیدگل شمالی ترین نقطه استان اصفهان؛۱۰۰ کیلومتری شهر مقدس قم و ۶ کیلومتری شمال شهر کاشان واقع شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha