پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مبلغ

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، برقراری نسبت بین دین و زندگی را از وظایف روحانیت برشمرد و گفت: برای تحقق این امر باید مسیر برای مردم با اجرای برنامه های هدفمند تبلیغی روشن شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، امروز در کارگاه توانمندسازی و روشنگری فرماندهان و رابطان بسیج طلاب استان لرستان که در سالن سپاه حضرت ابوالفضل (ع) برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اقدامات علما و روحانیت در غیبت کبری، جمع‌آوری و حفظ میراثی است که از ائمه معصومین به ما رسیده است.

وی ادامه داد: با مرور بخشی از تاریخ اسلام و انقلاب می توانیم حضور روحانیت در عرصه های تاریخی برای صیانت از معارف اسلامی را درک کرد.

امام جمعه خرم آباد، حفظ معارف اسلامی و میراث گرانبهای پاسخگویی به مسائل روز جامعه را از دیگر وظایف روحانیت دانست و خاطر نشان کرد: مبلغان و روحانیون باید با با بصیرت افزایی و دانش دینی مخاطبان را ارتقاء دهند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، برقراری نسبت بین دین و زندگی را از دیگر وظایف روحانیت برشمرد و گفت: برای تحقق این امر باید مسیر برای مردم با اجرای برنامه های هدفمند تبلیغی روشن شود.

وی ادامه داد: کانون فرهنگی تمدن یکی از مولفه‌های اصلی تمدن اسلامی است و مرکزیت این کانون حوزه‌های علمیه هستند، لذا در این راه  روحانیت رسالت سنگینی بر عهده دارند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در پایان خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه باید با تدوین برنامه‌های ۱۰ساله بدانند به چه تعداد مبلغ و مدرس در سطوح مختلف حوزوی نیازمندند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha