یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / سلسله نشست های حوزه فرق و مذاهب در استان آذربایجان شرقی

حوزه / کارشناس ادیان و فرق اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: سلسله نشست های حوزه فرق و مذاهب در مدارس علمیه استان آذربایجان شرقی برگزار شد. 

آقای حبیب طاهری، کارشناس ادیان و فرق اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز گفت: سلسله نشست های حوزه فرق و مذاهب در مدارس علمیه استان آذربایجان شرقی برگزار شد. 

وی ادامه داد: فرقه سازی از دیرباز روشی برای برهم زدن همگرایی، ایجاد اختلافات مذهبی و شبهه افکنی از طریق دشمنان اسلام انجام می پذیرفت. 

کارشناس ادیان و فرق اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افزود: برخی فرقه ها با هدف ایجاد وهم در اعتقادات حقیقی ساخته شده است به طور مثال بهائیت با هدف تخریب مهدویت و باورهای سبز مهدوی ساخته شد. 

وی ادامه داد: با نگاهی به حامیان صهیونیستی و انگلیسی این فرقه می توان به نقش دشمنان اسلام در تشکیل این فرقه ها پی برد. در دوران کنونی برای در انزوا قرار دادن عرفان ناب مبتنی بر منابع اسلامی و قرآن و اهل بیت، عرفانهای کاذب را نشر و توسعه داده اند. 

آقای طاهری افزود: در این بین برخی جریانات و فرقه های افراط گرا نقش عمده ای در ایجاد اختلافات مذهبی داشته است. توان تخریب فرقه های افراط گرا را در عصر حاضر و در قالب گروههایی مثل داعش دیدیم. بازخوانی این جریانات در دوره پساداعش از ملزومات مهم برای مراکز علمی و فرهنگی است. 

وی ادامه داد:  یکی از علل گرایشات به جریانات تند وهابی، بهانه هایی بود که از داخل شیعه بدست آنها داده می شد. مهم ترین مسئله در توجیه پذیری افراد فریب خورده داعشی، تکفیر شیعه بود. این تکفیر با برخی غلو و موهومات و خرافات شایع شده بدست جریان موسوم به تشیع لندنی بدست وهابیت داده می شد. چنانکه رهبر فرزانه انقلاب وهابیت و تشیع لندنی را دولبه یک قیچی معرفی فرمودند. 

کارشناس ادیان و فرق اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افزود: واحد فرق و مذاهب ادارهخ کل تبلیغات اسلامی با هدف تبیین توطئه های دشمنان اسلام در موضوعات فرقه سازی و توجیه اقشار تاثیرگذار اقدام به تشکیل جلسات روشنگری نمود. 

وی ادامه داد: مهم ترین رویکرد در جلسات اخیر تمرکز بر فیلم بانوی بهشت بود. این فیلم که از طریق فردی بنام یاسر الحبیب با اعتبار ۱۵میلیون دلاری تهیه شده، با هدف ایجاد اختلافات مذهبی بین شیعه و سنی تهیه و شده است. لذا از طریق اداره کل تبلیغات اسلامی و استفاده از اساتیدی همچون حجج الاسلام مسائلی و  نظری، نشست هایی در تبریز و  میانه برگزار شد و ان شاءالله در شهرستان های دیگر برگزار خواهد شد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha