پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سازمان‌های اسلامی در نیجریه خواستار توقف تبعیض علیه زنان محجبه

حوزه/ چندین سازمان اسلامی در نیجریه در جلسه‌ای توجیهی در لاگوس، به مناسبت روز جهانی حجاب، از دولت این کشور خواستند که برای تبعیض علیه زنان محجبه مجازات قائل شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thenation، زنان مسلمان در نیجریه از رئیس جمهور و فرمانداران خواسته‌اند قوانینی را به تصویب برسانند برای مجازات افرادی که نسبت به زنان محجبه تبعیض قائل می‌شوند، 

چندین سازمان اسلامی طی یک جلسه توجیهی در سالن دبیرخانه مسجد آلاوسا ، ایکیا ، در لاگوس به مناسبت روز جهانی حجاب ، کسانی را که زنان مسلمان را به دلیل داشتن حجاب مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند محکوم کردند.

 آنها چندین نهاد و آژانس‌ دولتی از جمله کمیسیون مدیریت هویت ملی و هیئت پذیرش در امتحانات ، مدارس و همچنین سازمان‌های خصوصی را در میان مجرمان برشمردند.

دعوت کننده طرح حمایت از حقوق حجاب ، حاجی موتیا اورولو-بالوگون ، به نمایندگی از این نهادها خطاب به خبرنگاران گفت: از دولت خواستاریم تا اطمینان حاصل کند، کسانی که حقوق زنان محجبه را نفی می‌کنند، به دلیل این تبعیض مورد مجازات قرار بگیرند.

وی گفت: ما همچنین موارد مختلفی را ثبت کرده ایم که زنان مسلمان با حجاب از ورود به مراکز عمومی مانند برای ثبت نام در امتحانات و حتی بانک‌های مستقر در تاسیسات متعلق به کلیسا محروم شدند. دختران ما برای شرکت در امتحانات یا حتی تحویل کارت‌های خودپرداز مجبور شده‌اند حجاب خود را بردارند.

وی افزود: ما از آقای رئیس جمهور ، فرمانداران ، شورای ملی ، مجلس شوراهای ایالتی ، قوه قضائیه و همه مقامات نظارتی می خواهیم که احکام قانون اساسی و سایر قوانین مربوطه را حفظ کنند تا اطمینان حاصل شود که مسلمانان با حجاب مورد آزار و اذیت و تبعیض قرار نمی گیرند.

وی خاطرنشان کرد: ما مقامات نظارتی را موظف می‌دانیم نسبت به حقوق همشهریان که در قانون اساسی و سایر مقررات تضمین شده است، حساستر باشند.

الحاجه سوبت کوپولاتی ، دبیر امور زنان جامعه نصراللهی فتحی نیجریه نیز به دولت توصیه کرد مقامات نظارتی و نهادهای شرکتی را وادار کند تا تبعیض علیه زنان محجبه را متوقف سازند.

وی این رفتارها را نامتمدن خطاب کرد و گفت که دانشجویان مسلمان نباید مجبور شوند که بین دین و تحصیلات خود یکی را انتخاب کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha