جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین وفایی

حوزه/ مسئول دفتر وجوهات و شهریه نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به نقش حوزه های علمیه در جریان پیروزی انقلاب، گفت: بدون تردید تلاش حوزه های علمیه در قبل و بعد از انقلاب، معطوف به آن بود تا فقه شیعه یا به تعبیر حضرت مرحوم امام(ره) فقه جواهری استمرار داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد وفائی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر، با اشاره به نقش حوزه های علمیه در جریان پیروزی انقلاب، گفت: بدون تردید تلاش حوزه های علمیه در قبل و بعد از انقلاب و همه دغدغه مندان در این عرصه، معطوف به این بود که اصل اسلام باقی بماند و فقه شیعه یا به تعبیر حضرت امام(ره) فقه جواهری استمرار داشته باشد و تقویت شود.

مسئول دفتر وجوهات و شهریه نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان این که این تلاش در تنگناهای خاص آن زمان جلوه دیگری داشت و افرادی همچون مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، مرحوم طبسی و شهید هاشمی نژاد در این حرکت پیش قدم بودند، تصریح کرد: با همت این جهادگران، پیشرفت در حوزه های علمیه در زمینه ها و بخش های مختلف به وضوح مشاهده می شود.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی توانست در حوزه های بسیاری، راه را برای پیشرفت هموار سازد، بیان کرد: البته هنوز باید برای رسیدن به نقطه هدف، پیمودن گام دوم انقلاب و در نهایت تحقق تمدن نوین اسلامی تلاش زیادی داشت.

حجت الاسلام والمسلمین وفائی ضمن تاکید بر اهمیت و جایگاه ویژه فعالیت های جهادی طلاب، ابراز کرد: امید مقام معظم رهبری(حفظه الله تعالی) و مطالبه شان، در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی، آموزشی، خدماتی و ... به حرکت های جهادی بوده و طلاب باید بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب در میدان باشند و آنچه در توان دارند را در راه نظام و انقلاب صرف کنند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha