جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمدرضا خاص امیری امام جمعه صحنه

حوزه/ حجت الاسلام محمدرضا خاص امیری گفت: انقلاب اسلامی حاصل زحمات عالمان و مبارزان دینی، در صیانت از عزت استقلال ملی و معیشت اقتصادی در گذر تاریخ است.

حجت الاسلام محمدرضا خاص امیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر، آغاز رهایی ملت ایران از چنگال فساد و استبداد پهلوی، اظهار داشت: مکلفیم پیوند مستحکم روحانیت و مردم در برابر نفی سلطه استعمارگران در طول تاریخ از ساقط نمودن قرارداد های خفت بار شاهان قاجار و پهلوی را به نسل جوان انتقال دهیم.

امام جمعه صحنه افزود: دول استعماری همیشه از سایه پر برکت اسلام ناب محمدی(ص) که توسط عالمان ربانی و ناشران مکتب اهل بیت(ع)، در اقصی نقاط ملل اسلامی و خصوصا کشور ما نشر یافته وحشت داشته و آن را سد راه نقشه های استکباری خود دیده اند.

حجت الاسلام خاص امیری بیان کرد: در برهه ای از زمان انگلیس و آمریکا با به قدرت رساندن خاندان پهلوی، بدنبال حذف نمادهای دینی و گرفتن غیرت انقلابی از مردم بودند، علماء با حضور خود در صحنه و تبعیت مردم از آنان، نگذاشتند نقشه های استعماری آنها عملی شود.

امام جمعه صحنه اظهار داشت: سخنرانی آتشین امام راحل و عظیم الشأن در مسجد اعظم قم، آب پاکی بر روی دستان شاه خائن و استعمارگران و استکبار جهانی ریخت و فاز مبارزات علیه فشاد و استبداد علیه رژیم پهلوی بعنوان ژاندارم منطقه را عملیاتی کرد.

حجت الاسلام خاص امیری خاطر نشان کرد: از آنجا که حوزه های علمیه زادگاه انقلاب اسلامی است، روحانیت انقلابی هم در تمامی صحنه ها با پیروی از حضرت امام(ره) و تحمل زندانها و شکنجه های ساواک، تا سقوط سلسله پادشاهی از پای ننشستند.

وی در پایان گفت: مطمئناً پس از ۴۲ سال از عمر انقلاب اسلامی با تبعیت از راهبرد الهی امامین انقلاب و عبور موفقیت آمیز از گردنه جنگ تحمیلی، دسیسه منافقین، فتنه ها و تشدید تحریمها، دریافتیم سهم مهلک برای ادامه مسیر انقلاب، جریان نفوذ و وادادگی به شیطان بزرگ است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha