پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: در قرآن کریم می‌خوانیم به محض آمدن حق و استقرار آن بلافاصله باطل نابود می‌شود، از سوی دیگر خداوند پیامبر اسلام و دینش را حق معرفی کرده است و قرار است این دین بر همه آیین‌ها و مذاهب پیروز شود و این موضوع امری جدی و قطعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در جمع مردم شهرستان بویین زهرا که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، گفت: در دوران پهلوی شاهد بودیم که استقلال از ما در تمام حوزه‌های تولیدی و صنعتی و کشاورزی و اقتصادی گرفته شده بود و تمام تولیدات و دانشگاه‌های ما وابسته به کشورهای دیگر بود، زیرا این فرهنگ وابستگی و ذلت در این دوره جاافتاده بود.

امام‌ جمعه قزوین با بیان اینکه انقلاب اسلامی هدیه خدا به واسطه مقاومت ملت ایران بود،  عنوان کرد: مبارزان انقلابی ما مکتب مبارزه را از پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین فرا گرفته اند و مکتب مبارزه و مقاومت از دوران سیدالشهدا و حادثه کربلا قوت گرفت و استمرار پیدا کرد تا زمان انقلاب ما و پیروزی حق بر باطل و طاغوت را رقم زد.

 وی ادامه داد: زمان انقلاب یک عده با شجاعت و جسارت برای خدمت به انقلاب ذره ای کوتاهی نکردند، عده دیگر با انقلاب و مقاومت و مبارزه مخالف بودند و فرق بین تفکر و مکتب امام راحل را با رژیم ملعون پهلوی درک نمی‌کردند و دسته سوم نسبت به اتفاقات بی تفاوت بودند. نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: امروز که انقلاب استمرار دارد و وظیفه ما حفظ و حراست آن است امثال حججی‌ها برای حفظ آن جان می‌دهند، مدافعان حرم از افغانستان و پاکستان و سوریه و عراق برای حفظ اسلام جانانه می‌جنگند، اما عده ای در این میان بی تفاوتند و شعار «نه غزه، نه لبنان» سر می‌دهند و هرکجا شده خیانت کردند.

 امام جمعه قزوین عنوان کرد: در قرآن کریم می‌خوانیم به محض آمدن حق و استقرار آن بلافاصله باطل نابود می‌شود، از سوی دیگر خداوند پیامبر اسلام و دینش را حق معرفی کرده است و قرار است این دین بر همه آیین‌ها و مذاهب پیروز شود و این موضوع امری جدی و قطعی است.

 وی ادامه داد: در قرآن کریم می‌خوانیم که خدای متعال اراده کرده اگر مومنان استقامت بورزند حق را پیروز کرده و باطل را ریشه کن کند، اما دشمنان که اهل ظلمت و تاریکی هستند، می‌خواهند نور خدا را خاموش کنند که هرگز نمی‌توانند در این موضوع به موفقیت برسند.

امام جمعه قزوین  تصریح کرد: امریکایی‌ها و اسراییلی‌ها دلشان به دلارها و منابع مالی سعودی‌ها خوش است زیرا سران عربستان از ولایت امیرمومنان بی بهره هستند برای همین کانون امید دشمنان اسلام شده اند، ولایت امام علی(ع) به دین حیثیت می‌بخشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد : دین خدا هیچ زمانی بی پناه نمی‌ماند و زمین نمی‌خورد بلکه هرکس از دین خدا کنار بکشد این فرد ضایع شده و متضرر خواهد شد و زمین می‌خورد. امام خمینی(ره) در دوره ای پیش از انقلاب به تنهایی برای دفاع از حق قیام کرد در آن دوره هیچ کس ایشان را نمی‌شناخت اما امام به پشتوانه الهی قیام کرد.

وی ادامه داد: امام حسن عسکری(ع) فرمودند، هیچ آدم آبرومند و عزتمندی نیست که حق را تنها بگذارد و رها کند الا اینکه به ذلت کشیده می‌شود و هیچ آدم ضعیف و ناتوانی نیست که حق را حمایت کند الا اینکه خدا او را به عزت می‌رساند. .

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین یادآور شد: عزتی که سردار سلیمانی و سید حسن نصرالله کسب کرده اند به واسطه پایه ی کار حق بودن این بزرگان است و امروز نزد همه اقشار مردم محبوب هستند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha