جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کارگاه مشاوره کسب و کار/همدان-بهار

حوزه/ کارگاه مشاوره کسب و کار ویژه طلاب کارآفرین در مدرسه علمیه صدیقه کبری(س) بهار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، رامی امیری در کارگاه مشاوره کسب وکار ویژه طلاب کارآفرین در مدرسه علمیه صدیقه کبری(س) بهار گفت: این کارگاه  باموضوع «زن، کارآفرینی،اصلاح الگوی مصرف،شکوفایی اقتصاد خانواده» به منظور رشد و بالندگی طلاب در عرصه کارآفرینی برگزار شده است.

 وی در ادامه، با اشاره به شیوه و روند کارآفرینی، خاطرنشان کرد: مهارت، زیرساخت، شناسایی بازار در کارآفرینی بایستی مورد توجه قرار گیرد و باید تلاش شود که طلاب صاحب ایده و فعالیت شاخصی شوند زیرا زمانی که طلاب در زمینه اشتغال زایی فعالیت داشته باشند،تاثیر کلام دینی،چندبرابر خواهد بود .

مدیر تجاری سازی و فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی استان همدان افزود: باید باتوجه به ظرفیت ها، محصولی جدید، کارآفرینی شود و یا اینکه شیوه ای جدید، برای تولید محصولی قدیمی به کار گرفته شود.

وی به نکته دیگری اشاره کرد و گفت: کارآفرینی به معنای ایجاد یک ساختار جدید برای صنعت موجود با درک و بهره برداری از فرصت و همچنین به معنای ایجاد بازار جدید برای محصول موجود و کشف و بکارگیری منابع جدید برای تامین مواد اولیه می باشد.

امیری در ادامه کارگاه به راه های موفقیت کارآفرینان اشاره کرد و بیان داشت:یکی از عوامل اصلی موفقیت در این مسیر،خودباوری افراد است و فردکارآفرین باید بداند ارتباط با افراد بزرگتر اندیشه انسان را بزرگ می کند و با این نگرش و ارتباط به بازارهای بزرگتر وصل می شود و موجب سرازیر شدن ثروت به سمت کارآفرین می شود.

وی تصریح کرد: نوآوری و تلاش در مراحل بعدی موجب وصل شدن به بازارهای بزرگ می شود و نکته ی مهم این است که کارآفرین بداند وظیفه تولید کننده، صادرکردن نیست بلکه او باید تولید کند و حلقه اتصال تولید کننده به صادرات جهاددانشگاهی است.

مدیر تجاری سازی درپایان با بیان نحوه صادرات اظهار داشت: ایده خود را توسعه دهید ، تیم خود را توسعه دهید تا بتوانید وارد صادرات شوید، هدف داشته باشید و باتوجه به ظرفیت های فراوان در کشور و با مطالعه دقیق ، آرام آرام پله ها را طی بکنید تا بتوانید به یک کارآفرین موفق تبدیل شوید و توجه داشته باشیدکه نهاد تسهیل گر و شتاب دهنده در امر کارآفرینی جهاد دانشگاهی است که کار تولیدات و کارآفرینی را به نتیجه میرساند.

در پایان هرکدام از طلاب کارآفرین در خصوص مشاغل خانگی خود سؤالات خود را از آقای رامین امیری پرسیدند و در حاشیه این کارگاه، نمایشگاه کوچکی از محصولات طلاب کارآفرین برقرار شده بود که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha