جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ همایش تجلیل از جهادگران عرصه سلامت استان همدان

حوزه/ امام جمعه همدان با اشاره به اینکه در اوایل پیروزی انقلاب بسیاری از پزشکان عمومی کشور را پزشکان هند و پاکستان تشکیل می‌دادند، گفت: امروز به برکت جوانان این مرز و بوم و روحیه خود باوری و ما می‌توانیم که حضرت امام(ره) آن را در روح این ملت دمید، به جایی رسیده که در کنار کشورهای بزرگ دنیا، بحث تولید واکسن را مطرح کرده و حتی تست انسانی و تولید انبوه آن را کلید زده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در همایش تجلیل از جهادگران عرصه سلامت استان همدان، با گرامی داشت یاد همه کسانی که در این مدت به خاطر ویروس کرونا از بین ما رفته‌اند، اظهار داشت: امروز لازم است تا از طرف خود و حوزه علمیه استان، از تمام کسانی که چه در ستاد استانی و چه در عرصه جهادگری برای مقابله با این ویروس منحوس تلاش‌های فراوانی را انجام داده‌اند، تشکر کنم.

وی افزود: اینکه کشور ما به موفقیت‌های خوبی در عرصه مقابله با کرونا رسیده، یک موضوع اتفاقی نیست، بلکه در ورای آن زحمات و تلاش‌های بسیاری توسط گروه‌ها و نهادها مختلف به ثمر نشسته است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه در اوایل پیروزی انقلاب بسیاری از پزشکان عمومی کشور را پزشکان هند و پاکستان تشکیل می‌دادند، گفت: امروز به برکت جوانان این مرز و بوم و روحیه خود باوری و ما می‌توانیم که حضرت امام(ره) آن را در روح این ملت دمید، به جایی رسیده که در کنار کشورهای بزرگ دنیا، بحث تولید واکسن را مطرح کرده و حتی تست انسانی و تولید انبوه آن را کلید زده است.

وی با تاکید بر اینکه این بالندگی به دلیل روحیه خود باوری در این کشور است، مطرح کرد: وجود روحیه خود باوری، موضوعی است که دشمن از آن ترس و واهمه دارد، چرا که منافع دشمن با هویت دینی شما به خطر می‌افتد.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به فعالیت دشمن علیه کشور و سیاه نمایی در عرصه تولید واکسن توسط جمهوری اسلامی، خاطر نشان کرد: دشمن به خوبی می‌داند که اگر این کشور به خودباوری برسد، برای مستکبران بسیار خطرناک خواهد بود و لذا با تمام توان از آن جلوگیری می‌کند.

موفقیت در مقابله با کرونا به علت وجود وحدت در بین همه مسئولان و مردم بود

وی در ادامه با تاکید بر اینکه از امروز به بعد نوبت به مسئولان تا نه به صورت کلامی که در عمل به وضعیت مزایای کادر درمان رسیدگی کنند، اظهار داشت: بارها تاکید کرده‌ایم که حرکت‌های جهادی و با مسائل شغلی منافاتی ندارد و باید در جای خود توسط مسئولان از این خدمات تقدیر و حمایت صورت گیرد.

شعبانی با بیان اینکه میدان مبارزه با کرونا، دستاوردهای خوبی را در کشور داشت، گفت: اگر موفقیتی به دست آمده صرفا به دلیل آن بود کادر درمان تنها نماند و وحدتی عالی در کشور به راه افتاد.

وی با اشاره به اینکه برای از بین بردن این ویروس منحوس همه در یک مسیر قرار داشتیم، عنوان کرد: کادر درمان، سپاه، بسیج، حوزه‌های علمیه، نیروهای مردمی، خیرین، و همه اقشار و قوا با یک هدف به میدان آمدند و نتیجه این وحدت نیز دستیابی به موفقیت بزرگ در این عرصه بود.

امام جمعه همدان تصریح کرد: در مرحله اول شیوع ویروس کرونا با کمبود ماسک در کشور و در استان مواجه بودیم، اما زمانی که مردم و گروه‌های جهادی پای کار آمدند، سریعا این مشکل در کشور برطرف شد و نه تنها کمبود نداشتیم بلکه می‌توانستیم به کشورهای دیگر نیز صادر کنیم.

وی با تقدیر از آیت الله موسوی اصفهانی به دلیل همراهی و فراهم کردن بستر حضور طلب جهادگر در بیمارستان‌ها، یادآور شد: تمام این سفره و روحیه خود باوری و عزتی که امروز به دست آورده‌ایم را مدیون حضرت امام(ره) و شهدای عزیزی هستیم که زمینه ساز سربلندی ما بودند.

رئیس شورای حوزه استان در پایان با تاکید بر لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، مطرح کرد: نباید اجازه دهیم که مقابله با این ویروس عادی شود و نیاز است تا امامان جماعت و فعالین تبلیغی ضرورت آن را در بین مردم تبیین کنند.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha