جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شعبانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: یکی دیگر از اقداماتی که از پیشکسوتان انتظار می رود آن است که نسبت به تربیت نیرو و کادر سازی برای انقلاب اسلامی در سطوح مختلف توجه جدی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، در ادامه سلسله نشست های نماینده ولی فقیه در استان با اقشار مختلف مردمی، پیش از ظهر امروز جمعی از پیشکسوتان و ایثارگران همدانی با حجت الاسلام والمسلمین شعبانی دیدار و به بیان دغدغه‌ها و دیدگاه های خود پرداختند.

نماینده ولی فقیه در همدان با تقدیر از اقدامات و فعالیت‌های پیشکسوتان، بر لزوم استفاده از تجربیات این قشر تاکید کرد و اظهار داشت: جمع حاضر و بسیاری از افرادی که در استان حضور دارند دارای تجربیات بسیار ارزشمندی در طول ۴۲ سال گذشته و حتی پیش از انقلاب هستند که نسل امروز و جامعه باید از این تجربیات بهترین استفاده را ببرد.

وی افزود: افرادی که در میدان مبارزه حضور داشتند، می‌دانستند اتفاق بزرگی در حال رقم خوردن است، اتفاقی که شاید نتوانیم آن را به ‌درستی تحلیل و بیان کنیم و لذا تحلیل آن وقایع و بازگو کردن آن امروز بر عهده ایثارگران و پیشکسوتان است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه اگر امیرالمومنین(ع) در زمان حکومت‌داری خود با مشکل مواجه شد به این علت بود که مردم پای‌کار نبودند، گفت: لازمه اصلاح جامعه و پیشبرد اهداف انقلاب، حضور جدی مردم و مشارکت آنها در تمامی صحنه‌ها و میدان‌ها است.

وی، پای‌کار بودن افرادی با نگاه انقلابی و روحیه جهادی را شرط لازم در ظهور حضرت حجت(عج) دانست و مطرح کرد: یکی دیگر از اقداماتی که از پیشکسوتان انتظار می رود آن است که نسبت به تربیت نیرو و کادر سازی برای انقلاب اسلامی در سطوح مختلف توجه جدی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه از روز حضور در استان به دنبال راه اندازی کارگروه های مختلف از اقشار بوده‌ایم، عنوان کرد: پیش بردن اهداف انقلاب اسلامی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه در گرو حضور همه اقشار و نهادهای مختلف هستیم با یک برنامه خاص هستیم.

وی با گلایه از نبود هم افزایی در بین نیروهای فعال در استان، یادآور شد: علت آنکه با وجود انجام کارهای بسیار اما پیشرفتی حاصل نمی شود، این است که متاسفانه هم‌افزایی در بین نیروها وجود ندارد و لذا در بسیاری از مسائل عقب‌مانده‌ایم و یا با مشکلاتی روبه‌رو هستیم.

امام جمعه همدان در پایان با بیان اینکه این نشست به صورت فصلی برگزار خواهد شد، گفت: شما پیشکسوتان و بزرگان باید از ظرفیت و نفوذ اجتماعی بالای خود، برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های انقلاب و همچنین مدیریت افکار عمومی استفاده کنید.

در شروع این دیدار نیز جمعی از پیشکسوتان به بیان دغدغه‌ها و دیدگاه های خود در حضور نماینده رهبر معظم انقلاب در استان همدان پرداختند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha