یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شعبانی

حوزه / امام جمعه همدان گفت: تیجه فعالیت و مدیریت افراد اشراف زاده‌ که ۴۰ سال است بر سر انقلاب نق زده‌اند، مشکلاتی است که امروز در سطح جامعه مشاهده می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در مراسم بزرگداشتی که به مناسبت سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن در مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان برگزار شد، با تاکید بر اینکه پیروزی انقلاب اسلامی زمینه ساز تحولی بنیادی در کشور بود، اظهار داشت: جان مایه و اساس پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد مدیریت عدالت محور در سطح جامعه بود.

وی با بیان اینکه نه تنها حضرت امام(ره)، بلکه از زمان شیخ مفید و شروع غیبت کبری مسئله ولایت فقیه و حکومت اسلامی مطرح شده بود، ادامه داد: این تفکر در بین فقها وجود داشته، اما گاهی از اوقات به دلیل شرایط موجود امکان طرح آن در جامعه ممکن نبوده است.

امام جمعه همدان، مواضع رهبری و امام(ره) را مبتنی بر قرآن و نهج‌البلاغه دانست و خاطر نشان کرد: در اوایل انقلاب اسلامی برخی از انقلابیون با روحیه بالای انقلابی وارد صحنه شدند، اما پس از گذشت مدتی با آسیب‌هایی روبرو شدند که امروز در آستانه دومین سال صدور بیانیه گام دوم توسط رهبر معظم انقلاب باید آسیب‌هایی که در این سال‌ها به آن مبتلا شده‌ایم را بررسی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مانایی انقلاب در گرو توجه و عمل به آرمان‌ها و تفکرات انقلابی است، مطرح کرد: در تمامی این سال‌ها هر جا که از انقلابی‌گری کوتاه آمدیم، با مشکل روبرو شدیم و کارها پیش نرفت.

نماینده ولی فقیه در استان همدان به تشریح برخی از آسیب‌های موجود در سال‌های پس از انقلاب پرداخت و گفت: گرفتار شدن در تجدد طلبی‌های افراطی، نفوذ اندیشه‌های بیگانه و گرایش‌های مادی از آسیب‌هایی است که باید به آن توجه کرد و مورد بررسی قرار گیرد.

برخی انقلابیون در دهه ۷۰ گرفتار اندیشه های غربی شدند 

وی افزود: برخی از افراد انقلابی بعد از دهه ۷۰ بر این باور بودند که با انقلابی‌گری نمی‌توان جامعه را اداره کرد و گرفتار در اندیشه‌های غرب شدند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه بنای اسلام بر سازش است، گفت: سازشی که اسلام از آن صحبت می‌کند، سازش با طرفی است که اهل تعامل و منطق باشد، نه کشوری همانند آمریکا که در برجام به عنوان نمونه کوچکی از سازش با او، حتی به کوچکترین تعهدات خود نیز عمل نکرد.

وی با اشاره به تاکید امام خمینی (ره) به روحانیت در رابطه با دوری از تجمل گرایی و توجه به ساده زیستی، عنوان کرد: دینی که امروز باقی مانده است، به خاطر همین همراهی روحانیت با مردم و ساده زیستی این قشر است که سبب شده است تا مردم روحانیت را از خود بدانند.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه با انقلاب به دنبال آن بودیم افراد مرفه بی درد را کنار بزنیم، ابراز داشت: هدف از انقلاب، سپردن مدیریت در دستان مستضعفان بود نه عده‌ای که در دوران انقلاب و جنگ هیچ فعالیتی نداشتند و پس از جنگ و با غنیمت شمردن فرصت به میدان مدیریتی کشور روی آوردند.

وی تصریح کرد: نتیجه فعالیت و مدیریت افراد اشراف زاده‌ که ۴۰ سال است بر سر انقلاب نق زده‌اند، مشکلاتی است که امروز در سطح جامعه مشاهده می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان از دیگر اهداف انقلاب را ایجاد مدیریت مردمی دانست و گفت: مراد از مدیریت مردمی، مردم کوخ نشین است نه افراد کاخ نشین، که کاری برای انقلاب نکرده‌اند و با درد مردم آشنا نیستند.

دستاوردهای انقلاب در جامعه تبیین شود

وی، یکی از مبانی مهم در انقلاب اسلامی را مبارزه با فساد برشمرد و خاطر نشان کرد: نباید مبارزه با فساد را تنها محصور به اختلاس کنیم، البته آن نیز هست، اما اقدام یک مدیر تنبل که دغدغه معنویت و اخلاق در جامعه را نداشته باشد و به فضای فرهنگ و معیشت و اقتصاد مردم خود بی توجه باشد هم یک مفسده است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به دومین سالگرد صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب، خواستار توجه به شعارهای اصیل انقلاب اسلامی شد و اظهار داشت: در این ایام باید دستاوردها و موفقیت‌هایی که نظام اسلامی با وجود تمام سختی‌ها و مشکلات و تحریم‌هایی که با آن مواجه بوده نیز اشاره و بیان کرد.

وی با تاکید بر اینکه ثروت و درآمد بالای کشور در زمان پهلوی قابل مقایسه با بعد از انقلاب و چهل سال گذشته نیست، خاطر نشان کرد: این سؤال را باید از افرادی که از دوره پهلوی حمایت می کنند پرسید که چرا در آن دوران که کشور نه با تحریم مواجه بود و نه در فروش نفت مشکلی داشت و دارای درآمد بالایی بود چرا میزان رفاه اجتماعی دارای درصد بسیاری پایینی بود؟
 
نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه یکی از شاخصه‌های انقلابی‌گری را توجه به وحدت عنوان کرد و گفت: منظور از وحدت یعنی جناح بندی‌ها را بر منفعت اجتماعی مقدم ندانیم و به جای اشتغال به دعواهای سیاسی و حزبی، به فکر مردم و رفع مشکلات باشیم.

وی با اشاره به اینکه امروز نیز همانند دوران دفاع مقدس همه ما دارای یک دشمن مشترک در جنگ اقتصادی هستیم، یادآور شد: از عوامل ماندگاری انقلاب اسلامی، مشارکت‌های مردمی است که در تمام صحنه‌ها به موقع حاضر شدند و با بصیرت خود محاسبات دشمن را با مشکل مواجه کرده‌اند.

امام جمعه همدان، اصل مشارکت مردم فارغ از نوع انتخاب را یک مسئله مهم دانست و افزود: همه ما موظف هستیم تا در جامعه اقدام به اعتماد سازی کنیم، البته در این بین با مشکلاتی نیز در جامعه روبرو هستیم که لازم به میان مردم برویم و به درددل های جامعه گوش دهیم.

وی با اینکه مردم به غیر از روحانیت مرجع دیگری برای درددل کردن پیدا نمی‌کنند، گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند باید یک دولت جوان انقلابی که دارای مدیریت جهادی است روی کار بیاید به این منظور است که با این نگاه به جای آنکه توجه خود را به غرب معطوف کنیم، با استفاده از ظرفیت های منطقه ای به دنبال خنثی کردن تحریم‌ها باشیم.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha