جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شعبانی

حوزه/ امام جمعه همدان گفت: بنا به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) نقش بانوان در پیروزی انقلاب اگر بیشتر از مردان نباشد، کمتر نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در مراسم تجلیل از بانوان بسیجی استان همدان، طرح مسئله حجاب در دین اسلام را به جهت حفظ حرمت و کرامت بانوان دانست و اظهار داشت: مطرح شدن احکام الهی توسط شریعت مقدس برای آن است که کرامت ذاتی و وجود انسان‌ها و جامعه بانوان حفظ شود.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس دین اسلام، جامعه باید بستری برای حضور انسان‌ها بر پایه روابط انسانی باشد نه روابط جنسیتی، یادآور شد: مشکل امروز فرهنگ غرب وارد شدن خدشه به کرامت ذاتی بانوان است، مشکلی که متاسفانه در جامعه ما هم متاثر از تمدن غربی، شاهد فرهنگ ابتذال هستیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه برای حفظ کرامت جامعه بانوان، باید ابتدا از خود بانوان این کار را شروع کرد، افزود: از آنجایی که از عقل و حیا به عنوان دو هدیه الهی یاد شده است، بنابراین اگر زندگی با عقلانیت همراه شود، روابط اجتماعی نیز همراه با حیا در آن شکل خواهد گرفت.

وی با اشاره به ایام الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، عنوان کرد: بنا به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) نقش بانوان در پیروزی انقلاب اگر بیشتر از مردان نباشد، کمتر  نیست، و این تاکیدی بر اهمیت نقش و حضور بانوان در عرصه‌های مختلف در انقلاب اسلامی است که تلاش‌ها و موفقیت‌های امروز را نیز باید استمرار بخش انقلاب دانست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه وضعیت جامعه زنان در دوره پهلوی با شرایط حضور و فعالیت آن‌ها در سال‌های پس از انقلاب باید مورد مقایسه قرار گیرد، گفت: انقلاب اسلامی شرایطی را فراهم آورد تا ظرفیت‌ها و استعدادهای بانوان ظهور و بروز پیدا کند و این فعالیت‌های دغدغه‌مند در عرصه‌های مختلف را باید از برکات و دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی بدانیم.

وی افزود: امروز دشمن تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به عرصه‌های اجتماعی قرار داده و فعالیت بانوان در  مقابله با آسیب‌های اجتماعی همانند اعتیاد و طلاق، تاکیدی بر درستی راه است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه به برکت حضور مردم در صحنه، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، یادآور شد: انقلاب اسلامی توانست با شکستن ابهت استکبار، تمام معادلات دشمنان را بر هم بزند.

وی با اشاره به اینکه حضور طلاب کشورهای اروپایی و آفریقایی در قم، تاکیدی بر نفوذ انقلاب در سراسر دنیا است، گفت: آنچه در برخورد با این افراد که از کشور خود برای کسب علوم دینی به ایران آمده بودند، بسیار مشهود بود، اثرگذاری و نفوذ انقلاب در سراسر دنیا است.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه نسل جوان تاریخ معاصر را مورد مطالعه قرار دهند، ابراز داشت: مشکلات اقتصادی و آسیب‌هایی نیز در کشور وجود دارد که برای رفع آنها نیازمند کار تشکیلاتی قوی و ایجاد یک جبهه منسجم هستیم.
 

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha