پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه پس از انقلاب بالغ بر ۹۰ درصد روستاها دارای گاز، آب، برق و خدمات رفاهی هستند، گفت: برخی بیان می‌کنند که اگر انقلاب نمی‌شد، شاه نیز این اقدامات را در کشور انجام می‌داد، اما خوب است که به این سؤال پاسخ دهند که چرا در فاصله زمانی سال های ۴۰ تا ۵۷ چنین اقداماتی را با وجود درآمد بالای کشور انجام نداده‌اند؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، بر لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای نسل جوان تاکید و کرد و اظهار داشت: در شرایطی که دشمن سعی دارد دوران پهلوی را تطهیر کند، لازم است برای جلوگیری از تحریف واقعیت‌ها، به تبیین دستاوردها و اهداف انقلاب اسلامی بپردازیم.

وی افزود: نه تنها مردم که مسئولان هم باید این دستاوردها و اهداف را مورد بازخوانی قرار دهند و فراموش نکنند که این مردم برای چه انقلاب کردند و در راه آرمان‌های انقلاب با کسی تعارف ندارند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه اولین شعار انقلاب اسلامی، استقلال بود، مطرح کرد: حضرت امام(ره) بارها بر مساله استقلال کشور تاکید داشتند و می‌فرمودند که باید خودمان را از دست مستکبران عالم نجات دهیم و ریشه‌های وابستگی را قطع کنیم.

کسی که دل در گرو غرب دارد نمی‌تواند درد جامعه را درمان کند

وی با اشاره به اینکه امروز تنها کشوری که هیمنه مستکبران عالم را بر هم زده، جمهوری اسلامی ایران است، گفت: استقلال زمانی محقق می‌شود که کار در دستان مسئول کار بلد، مومن و وطن پرست باشد و کسی که دل در گرو غرب دارد و در دامان غرب رشد کرده نمی‌تواند درد جامعه را درمان کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه لازمه استقلال سیاسی، داشتن استقلال در فرهنگ و اقتصاد است، عنوان کرد: اینکه حضرت آقا بارها در فرمایشات خود بر توجه به مسائل اقتصادی و فرهنگی تاکید دارند، به دلیل توجه به همین شعار استقلال است، چرا که اگر اقتصاد ضعیف باشد، استقلال سیاسی هم ضعیف خواهد بود.

وی با گلایه از وضعیت بازار و قیمت‌ها، خاطر نشان کرد: باید بارها به مسئولان بگوییم که نظارت‌ها ضعیف است و هم مصرف کننده و هم تولید کننده نگران شرایط موجود هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در ادامه خطبه‌های خود خطاب به کسانی که بحث انقلاب را مورد هجمه قرار می‌دهند؛ یادآور شد: در زمانی که شاه از کشور در سال ۵۷ فرار کرد، طبق آمارها بالغ بر ۳۵ میلیارد دلار پول با خود از کشور خارج کرد که به قیمت دلار امروز مبلغی در حدود یک سوم بودجه سال ۹۹ خواهد بود.

وی تصریح کرد: البته ما هر گونه اختلاس را محکوم می‌کنیم و معتقدیم که حتی یک ریال از بیت المال نباید تضییع شود و افرادی که در کشور دست به این اقدامات می‌زنند نیز باید مجازات شوند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه شاه با تحریم و مشکلات آن روبرو نبود، گفت: در دوره حکومت پهلوی شاه روزانه ۶میلیون بشکه نفت می‌فروخت، در صورتی که در این چهل سال بهترین و بالاترین میزان فروش نفت ما، ۲ میلیون بشکه نفت در روز بوده است، اما با وجود این حجم از اختلاف در فروش و میزان درآمد کشور، باید میزان فقر و خدمت رسانی به مردم را در دوره قبل و بعد از انقلاب را مقایسه کرد.

وی با اشاره به اینکه پس از انقلاب بالغ بر ۹۰ درصد روستاها دارای گاز، آب، برق و دیگر خدمات رفاهی هستند، اظهار داشت: برخی بیان می‌کنند که اگر انقلاب نمی‌شد، شاه نیز این اقدامات را در کشور انجام می‌داد، اما خوب است که به این سؤال نیز پاسخ دهند که چرا در فاصله زمانی سال های ۴۰ تا ۵۷ چنین اقداماتی را با وجود درآمد بالای کشور انجام نداده‌اند؟

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته، به برگزاری نشست ائمه جمعه استان با استاندار همدان اشاره کرد و گفت: در این دیدار، ائمه جمعه استان به بیان دغدغه‌ها و مطالبات مردمی پرداختند و یکی از آنها بحث حضور برخی مدیران غیر بومی که ساکن همان مناطق نیستند بود که روزانه در حال تردد هستند.

وی با بیان این که روزانه ۲۰ تا ۳۰ ماشین دولتی برخی مدیران را از شهرستانی به شهرستان دیگر منتقل می‌کنند، مطرح کرد: هم ماشینی که مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم بنزینی که استفاده می‌شود جز بیت المال است و باید از تضییع شدن آن جلوگیری کرد.

مسئولان در قبال خون شهدا باید پاسخگو باشند

نماینده ولی فقیه در استان همدان نظارت بر بازار را از دیگر خواسته‌های ائمه جمعه از مسئولان استانی عنوان کرد و اظهار داشت: این هفته سالروز وفات حضرت ام البنین(س) و روز مادران و همسران شهدا بود، مادرانی که تنها دارای یک فرزند بودند و همان را هم در راه دفاع از انقلاب و اسلام تقدیم کردند و امروز این وظیفه مسئولان است که جواب این خانواده شهدا را بدهند.

وی خاطر نشان کرد: مسئولان نباید فراموش کنند که مسئولیت بزرگی بر دوش دارند و باید جواب خون شهدایی که برای اعتلای کلمه الله و اعتلای فرهنگ و اقتصاد به جبهه‌های دفاع از اسلام رفتند را بدهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha