پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان مطالب مطرح شده در خطبه‌ها را به معنای تخریب ندانست و گفت: چنین مبنایی در بین ائمه جمعه وجود ندارد و تنها از روی نقد و ایجاد پل ارتباطی بین مردم و مسئولان در خطبه های جمعه به مطالبه‌گری پرداخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، ظهر امروز در نشست ائمه جمعه استان که با حضور استاندار همدان، در درفتر نماینده ولی فقیه در همدان برگزار شد، با اشاره به وحدت موجود در بین مسئولان استانی، اظهار داشت: وحدت موجود، محصول تعاملات بین مسئولان است و لذا هر چه این گفت‌وگوها صمیمی‌تر و شفاف‌تر باشد می‌توان منافع بیشتری برای استان دریافت کرد و وحدت بیشتری ایجاد شود.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری جلسات هم اندیشی بین ائمه جمعه و دیگر مسئولان به خصوص نمایندگان مجلس، یادآور شد: ائمه جمعه به لحاظ شرایط موجود و حضور در بین مردم، ارتباط بیشتری با جامعه دارند و می‌توانند منعکس کننده درد و دل‌ها و صدای مردم باشند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه ائمه جمعه خود را ملتزم به قانون می‌دانند، گفت: هر جا که قانون اجازه دخالت قانونی به امامان جمعه را ندهد، قطعا در آنجا ورود نخواهیم کرد، اما بیان برخی مطالب و مطالبه‌گری‌ها از مسئولان در خطبه‌های نماز جمعه به جهت رساندن مشکلات و صدای مردم است.

وی مطالب مطرح شده در خطبه‌ها را به معنای تخریب ندانست و عنوان کرد: چنین مبنایی در بین ائمه جمعه وجود ندارد و تنها از روی نقد و ایجاد پل ارتباطی بین مردم و مسئولان به مطالبه‌گری می‌پردازیم.

امام جمعه همدان افزود: اصل خطبه‌ها بر اساس اخلاق محوری است و از بیان مطالبی که به ضرر مردم باشد، قطعا اجتناب خواهیم کرد و انتقادهایی که مطرح می‌شود نیز هیچ کدام از باب جناح بندی و یا دعوای سیاسی نیست، چرا که آن را به نفع مردم نمی‌دانیم.

مسأله اول کشور معیشت مردم است

وی با اشاره به وضعیت بازار و نبود نظارت لازم بر بازار، گفت: عدم انجام صحیح کار و نبود نظارت در هر سطحی که باشد اشتباه است و لازم است تا مدیران بالا دستی ضمن مراقبت از به وجود آمدن چنین مشکلاتی، در صورت مشاهده سریعا تذکر دهند و برخورد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه مساله اول کشور، موضوع معیشت مردم و رفع مشکلات در این زمینه است، یادآور شد: برای رفع مشکلات در عرصه معیشت ضروری است تا همه دستگاه‌ها به میدان بیایند و تلاش بیشتری برای خدمت به مردم انجام دهند.

وی با اشاره به فعالیت‌های ائمه جمعه در سراسر کشور و خدمت رسانی‌هایی که صورت می‌گیرد، گفت: هر جا که دولت نیاز به کمک داشته باشد این آمادگی در بین ائمه جمعه وجود دارد تا با حضور خود در راستای منافع مردم به خدمت رسانی و ارائه خدمات مشغول شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان خطاب به ائمه جمعه استان، گفت وظیفه اصلی یک امام جمعه رسیدگی به مسائل فرهنگی منطقه خود و توجه به شورای فرهنگ عمومی، امر به معروف و امور مساجد است.

وی با بیان اینکه معیار سنجش موفقیت ائمه جمعه در توجه و فعالیت در راستای وظایف خود است، گفت: همان طور که حضرت آقا فرمودند، امام جمعه فرمانده قرارگاه فرهنگی منطقه خود است و لذا ائمه جمعه باید در کنار اقداماتی که در شهر و منطقه خود انجام می‌دهند، تمرکز خود را بر انجام فعالیت‌های فرهنگی قرار دهند.

انتهای پیام
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha