چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: اصل انقلاب آن است که حضرت آقا و امام خمینی(ره) آن را تبیین می‌کنند و نسبت به آن دغدغه داشته و دارند و مردم به دنبال تحقق آن، انقلاب کردند و ساختارهای سیاسی و اقتصادی کشور را اصلاح کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، در جمع مردم همدان، ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا، با اشاره به اینکه دشمن درصدد است تا با برجسته کردن نقاط ضعف، نقاط قوت جمهوری اسلامی را کتمان کند، اظهار داشت: دشمن به دنبال آن است که دوران پهلوی را یک دوره طلایی معرفی کند.

وی با بیان اینکه بعد از گذشت ۴۰ سال لازم است تا حوادث گذشته مورد بازخوانی قرار گیرد، گفت: حوادث سال‌های گذشته و تاریخ را باید به دور از هوای نفس مطالعه و قضاوت کنیم.

امام جمع همدان با اشاره به اینکه بیان دستاوردهای جمهوری اسلامی به معنای ندیدن نقاط ضعف نیست، مطرح کرد: راه برطرف کردن نقاط ضعف در دستان خود این مردم است، چرا که هر جا انقلابی عمل کردیم، و بر اساس آموزه‌های قران و نهج البلاغه جلو رفتیم، موفق بوده‌ایم و اگر کوتاهی صورت گرفته، آن ربطی به انقلاب و اسلام نداشته است.

وی افزود: اصل انقلاب آن است که حضرت آقا و امام خمینی(ره) آن را تبیین می‌کنند و نسبت به آن دغدغه داشته و دارند و مردم به دنبال تحقق آن، انقلاب کردند و ساختارهای سیاسی و اقتصادی کشور را اصلاح کردند.

رئیس شورای حوزه استان همدان با بیان اینکه مساله اقتصاد یکی از مسائل مهم و از دغدغه اصلی مردم و رهبری است، اظهار داشت: همه ما گرانی‌ها را احساس می‌کنیم و بارها نیز از این تریبون به مسئولان و دولتمردان تذکر داده شده، اما صرف گفتن در خطبه‌ها مشکل گرانی را حل نمی‌کند، بلکه باید این مطالبه مردمی توسط مسئولان به صورت جدی پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه در دهه ۵۰ با وجود آنکه درآمد نفتی کشور ۴ برابر شده بود اما درامد روزانه یک کارگر ۶۰ ریال بود، مطرح کرد: این سوال را باید از طرفداران دوره پهلوی بپرسیم که این ثروت در کجا هزینه شده و برای چه کسی صرف شده است.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه اگر این این پول را برای رفاه ۳۵ میلیون جمعیت ایران هزینه ‌می‌کردند، بسیاری از مشکلات مالی جامعه حل می‌شد، یادآور شد: پرداخت پول‌های فراوانی توسط شاه به معشوقه‌های فرانسوی خود، پرداخت هزینه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پرداخت مبالغ سنگینی به کشورهای فرانسه، انگلستان و مصر از جمله محل‌های هزینه این درآمدها بوده است.

وی با بیان اینکه پرداخت این مبالغ برای منافع کشور نبوده است، عنوان کرد: حتی خود شاه و خانواده او در زمان فرار از کشور، مبالغ بسیار زیاد و جواهر و عتیقه‌های زیادی را با خود از کشور خارج کردند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه رضا شاه و محمدرضا شاه بنای از بین بردن اسلام را داشتند، ابراز داشت: پادشاهان پهلوی به دنبال آن بودند که دین را از صحنه اجتماعی حذف کنند، اما این مردم اجازه ندادند که آنها به هدفشان برسند.

جشن ۲۵۰۰ ساله در شرایطی برگزار شد که در جنوب تهران بسیاری از مردم در مناطق حلبی زندگی می‌کردند

وی با بیان اینکه جشن ۲۵۰۰ ساله در شرایطی برگزار شد که در جنوب تهران بسیاری از مردم در مناطق حلبی زندگی می‌کردند، اظهار داشت: در آن دوران کشور با شرایطی از جمله دست و پنجه نرم کردن ۴ میلیون نفر در کشور با مشکل سو تغذیه، ۴۶ درصد زیر خط فقر و  ۶۸ درصد از مردم با بی سوادی روبرو بوده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه به برکت انقلاب اسلامی امروز آزادی رسانه‌ها، وجود دستگاه‌های نظارتی و جنبش‌های دانشجویی در سطح کشور فعال هستند، خاطر نشان کرد: اگر امروز اختلاسی به وجود می‌آید، که علت آن را در عدم اعتقاد برخی مسئولان به مبانی انقلاب اسلامی و عدم تخلق به اخلاق اسلامی می‌دانیم، باید بگوییم که اکثریت مسئولان ما از طیف‌های مختلف، پاک دست بودند و شرایط فعلی قابل مقایسه با دوران پهلوی نیست.

وی از دیگر موضوعاتی که در آن ضعف داریم و باید نسبت به آن اقدامی جدی انجام دهیم را مسئله حقوق‌های نجومی دانست و گفت: اینکه فرد در بالای اداره حقوقش ده برابر افراد پایین اداره باشد موضوعی است که زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

امام جمعه همدان با تاکید بر لزوم تقسیم درست حقوق بیت المال در بین مردم، مطرح کرد: در این جا باید از قوه قضاییه و شخص رئیس قوه تشکر کنیم که رویکرد مبارزه با فساد را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده است و از این اقدامات حمایت خواهیم کرد، و در روزهای آینده نیز شاهد حضور ایشان در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مداحان و تاکید ایشان به رعایت اخلاق و ادب اسلامی، یادآور شد:  رعایت این موضوع در تعاملات سیاسی بسیار ضروری است و اگر مردم از مسئولان مطالبه و انتقادی دارند نباید خارج از اخلاق اقدام به این کار کنند.

نماینده ولی فقبه در استان همدان ادامه داد: اینجا نظام اسلامی است و در شان این ملت نیست که صحبتی خارج از ادب مطرح شود و لذا ضروری است که مسئولان در صحبت‌های خود با مردم و با یکدیگر اخلاق و آداب اسلامی را رعایت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha