جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر / نشست نماینده ولی فقیه در استان همدان با بانوان فعال در عرصه های اجتماعی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: دشمنان از طریق یک جبهه مستقل به دنبال ضربه زدن به نظام در عرصه شبیخون فرهنگی است و این موضوع ضرورت ایجاد یک جبهه منسجم فرهنگی در داخل کشور را دو چندان می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسملین حبیب الله شعبانی، در جلسه مجمع بانوان دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به نقش بانوان در به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی و استمرار این راه، اظهار داشت: قسمت مهمی از فعالیت‌های انقلاب اسلامی چه در دوران انقلاب و چه در سال‌های پس از آن وابسته به فعالیت اجتماعی بانوان بوده و هست.

وی افزود: در کنار آنکه انقلاب بستری را برای حضور اجتماعی بانوان در جامعه ایجاد کرد، باید از نقش مهم و پر رنگ بانوان در پیروزی این انقلاب و موفقیت‌ها و دستاوردهای پس از انقلاب توسط این قشر نیز یاد کرد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در تمام دستوراتی که در اسلام صادر شده، حفظ کرامت ذاتی انسان‌ها بسیار مورد تاکید بوده، گفت: انقلاب اسلامی نیز از روز اول بر حفظ کرامت و جایگاه انسانی و الهی مردم، به خصوص بانوان تاکید زیادی داشته است.

وی با اشاره به حضور بانوان فعال در عرصه‌های مختلف در جلسه مجمع بانوان دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان، خاطر نشان کرد: رویکرد اصلی این مجمع، یک رویکرد فرهنگی است چرا که معتقدیم مسئله فرهنگ، زیربنای همه مسائل است و اگر فرهنگ درست شود می‌توان امیدوار بود که مشکلات در عرصه‌های دیگر نیز حل خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه این مجمع نگاهی سیاسی و انتخاباتی ندارد، گفت: طرح اجرای این مجمع از سال گذشته بیان شده بود که متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌ها در اجرای آن با مشکلاتی مواجه بودیم.

وی با بیان اینکه امروز زمان اختلاف بین نیروهای فرهنگی نیست، ابراز داشت: دشمنان از طریق یک جبهه مستقل به دنبال ضربه زدن به نظام در عرصه شبیخون فرهنگی است و این موضوع ضرورت ایجاد یک جبهه منسجم فرهنگی در داخل کشور را دو چندان می‌کند.

امروز نیازمند یک جبهه مسنجم فرهنگی در کشور هستیم

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه اگر تشکیلات قوی و منسجمی نداشته باشیم یا توفیقی به دست نخواهیم آورد و یا این توفیقات کم رنگ خواهد بود، اظهار داشت: بانوانی که امروز در این مکان حضور دارند هر یک در عرصه فعالیتی خود اقداماتی را به صورت مستقل انجام می‌دهند و لذا هدف این مجمع، انسجام بین این نیروها برای رسیدگی و فعالیت بر روی اولویت‌ها است.

وی تصریح کرد: این مجمع باید در مرحله اول به شناسایی اولویت‌های اصلی در استان بپردازد و سپس با همکاری همه نهادها و دستگاه‌ها سال آینده، حول محور اولویت شناخته شده مشغول فعالیت شوند.

رئیس شورای فرهنگی عمومی استان همدان با تاکید بر اینکه در این مجمع باید همه افراد از سلایق مختلف حضور داشته باشند، گفت: این جمع باید جامع بانوان فعال در عرصه‌های مختلف استان همدان باشد و در کنار بانوان حاضر در جلسه از ظرفیت قشرهای خاکستری و سمن‌ها که می‌توانند در جامعه اثر گذار و جریان ساز باشند نیز باید استفاده کرد.

وی با اشاره به فعالیت بانوان در ستاد مردمی کرونا در استان همدان، خاطر نشان کرد: در ستاد مردمی کرونا همدان، بانوان ثابت کردند که در عرصه فعالیت اجتماعی دارای چه ظرفیت بالایی هستند، ظرفیتی که متاسفانه مورد غفلت واقع شده‌ است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در این جلسه نباید تنها به صحبت کردن و حرف زدن بپردازیم، گفت: هدف از این جلسه رفع مشکلات و ارائه طرح و ایده‌هایی از سوی اعضا برای رسیدن به اولویت های اصلی در استان و رفع مشکلات است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha