دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 943026
۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
تجلیل از بانوان طلبه گلستانی

حوزه/ در نشست نمایندگان آیت الله نورمفیدی با بانوان مدیریت حوزه خواهران استان گلستان بر ضرورت دوری حوزه های علمیه از امور سطحی تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کوثر از گرگان، به مناسبت ولادت حضرت فاطمه(س)، خانم مریم میرکریمی مدیر مجموعه حوزوی الزهراء(س) و خانم مریم دوست محمدیان به عنوان نمایندگان آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان، با حضور در جمع بانوان مدیریت حوزه علمیه خواهران گلستان، مقام والای حضرت فاطمه(س) را گرامی داشتند و از مسئولان، کارکنان و طلاب حوزه های علمیه خواهران تجلیل کردند.

* هیچ کاری در عالَم با تبلیغ معارف اهل بیت(ع) برابر نیست

در این نشست، خانم مریم میرکریمی با تاکید بر معرفت افزایی نسبت به شخصیت والای حضرت فاطمه(س) و ایام الله دهه فجر، بیان کرد: در قرآن به ذکر ایام الله تاکید شده است: «وَذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ».

وی افزود: وظیفه عده ای هم در حدوث و هم در بقا بوده است، اما وظیفه کسانی که در آن زمان نبودند، در بقا است و علت تاکید آن، این است که بعد از هر انقلابی مشکلات و محدودیت های زیادی به وجود می‌آید، به همین دلیل انسان باید شرایط قبل و بعد از انقلاب را با هم مقایسه کرده و بازنگری کند.  

مدیر موسسه آموزش عالی الزهراء(س) گرگان با بیان اینکه در دوران طاغوت عزت کشور ما از بین رفته بود، اضافه کرد: در آن زمان هویت ملی و دینی ما از بین رفته بود و چیزی از دین و ملیت ما باقی نمانده بود.

میرکریمی با تاکید بر مطالعه و دقت در وصیت نامه امام خمینی(رض) و اهداف انقلاب، توصیه کرد: هر یک از معاونت‌های پژوهش، آموزش و فرهنگی و کارکنان حوزه ها به ویژه در مدیریت استان، می توانند در راستای انقلاب و ایام الله دهه فجر نقش آفرینی کنند و طلبه انقلابی تربیت نمایند.

وی با بیان اینکه مباحث انقلاب اسلامی در کتب درسی به خوبی گنجانده نشده است، اظهار کرد: باید انقلاب را بشناسیم و به دیگران نیز بشناسانیم و اهداف انقلاب را حاکم کنیم؛ بر اساس، روایت «زکات علم نشر آن است»، نشر بخشی از آن تبلیغ است و اینکه چطور نشر بدهیم که البته بخش مهم نشر، عمل ما است.

مدیر مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان ادامه داد: با عمل درست و صحیح هر یک از ما نسبت به انقلاب، مردم انقلاب نیز را به خوبی خواهند شناخت.

میرکریمی با اشاره به مشترک بودن اهداف در قسمت های مختلف واحدهای حوزوی، گفت: هر یک از واحدهای حوزوی ما مثل اعضای بدن هستند که اگر یک قسمت از کار بیفتد، قسمت دیگر به عهده می گیرد؛ در نتیجه، باید در سایه تحقق اهداف اقدام کرد. 

وی تاکید کرد: باید حوزه های علمیه را به سوی اهداف والا ارتقاء داد و دید وسیعی به ویژه نسبت به امور مرتبط با بانوان داشت تا کارآمدی لازم را داشته باشند، با توجه به شبهات موجود در سطح بین الملل و توطئه افکنی‌های دشمنان، بانوان بهتر می‌توانند از حقوق و مسائل مرتبط با خود دفاع نمایند و برای این هدف، علاوه بر مدارس، در مدیریت استان نیز باید برنامه ریزی کرد.

مدیر مرکز پژوهش‌های اسلامی الزهراء(س) گرگان، در پایان با ابلاغ سلام و پیام نماینده ولی فقیه در استان، گفت: آیت الله نورمفیدی گفتند: «سلام من را به عزیزان برسانید که من برایشان دعا می‌کنم؛ طلاب و مسئولان حوزوی با این نگاه به کارهای خود نگاه کنند که خیر دنیا و آخرت در آن است و کارهای شما با هیچ کاری در عالَم مثل معرفی معارف اهل بیت(علیهم السلام) به جامعه برابری نمی کند».

میرکریمی به نقل از آیت الله نورمفیدی افزود: «هر کاری که در دنیا انجام می‌شود، به منظور حاکمیت توحید است و شما مستقیما در این کار حرکت کرده اید».

* حوزه‌ها باید انسان‌هایی وارسته، فهیم، با بصیرت و متفکر تربیت کنند

خانم دوست محمدیان نیز بیان کرد: در امورات و فعالیت های حوزوی باید فلسفه وجودی حوزه ها را در نظر گرفت که با چه هدفی تاسیس شده است؛ از این رو، باید انسان هایی وارسته، فهیم، با بصیرت و متفکر تربیت کرد که معرف دین بوده و آن را احیا کنند.

وی خاطرنشان کرد: گاهی برخی فعالیت های خدماتی که سایر نهادها هم انجام می دهند باعث دوری از وظایف اصیل حوزوی می شود؛ لذا، مسئولیت کارکنان حوزه های علمیه که بخش نظارتی را به عهده دارد، بیشتر است و این مسئولیت شرعی به عهده تک تک ما هست.

* حوزه های علمیه از امور سطحی دوری کنند

در این جلسه، خانم حسینی واعظ نیز گفت: کلام پیامبر(ص) به حضرت علی(ع) که هر زمانی مردم دنبال مستحبات می روند شما دنبال واجبات بروید، حوزه های علمیه باید بدنبال واجبات، مسائل علمی و اندیشه و فهم عمیق در دین باشند و از امور سطحی دوری کنند.

وی افزود: برخی سیاست‌گذاری ها و برنامه ها باعث عدول از جایگاه و وظیفه اصلی ما می شود که باید مراقب بود تا مشغول کارهای جانبی نشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha