جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر اختتامیه جشنواره هنر آسمانی

حوزه/ در اختتامیه جشنواره هنرهای آسمانی حوزه علمیه استان هرمزگان علاوه بر معرفی برگزیدگان، بر ضرورت انس طلاب با قرآن تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، مراسم اختتامیه جشنواره هنرهای آسمانی هرمزگان، شب گذشته بعداز نماز مغرب و عشاء، با حضور نماینده ولی فقیه در هرمزگان و ارتباط ویدئوکنفرانسی با معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور، در مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل(ع) بندرعباس برگزار شد.

در این جشنواره مدارس علمیه قشم، بندرلنگه و سندرک، به ترتیب مقام های اول تا سوم مسابقات سرود و تواشیح را به خود اختصاص دادند.

همچنین در رشته صوت و لحن قرآن، جعفر حسنی از مدرسه علمیه مولود کعبه جاسک، احسان زارعی از مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) بشاگرد، خالد خواجه دادی از مدرسه علمیه امام صادق(ع) قشم، محمد علی دوست از مدرسه علمیه ولیعصر(عج) رودان و حسن سلمانی از مدرسه آل بیت بندر لنگه به ترتیب مقام های اول تا پنجم را کسب کردند.

عبادی زاده: برنده واقعی چه کسی است؟

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در هرمزگان هم در این مراسم ضمن تبریک به برگزیدگان جشنواره، گفت: هر کس که در مسیر قرآن حرکت کند، برنده واقعی است.

رئیس شورای حوزه علمیه هرمزگان افزود: امروز به نقطه ای رسیده ایم که دشمن از ما می ترسد، زیرا هم دانش بالا و قدرت قوی داریم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده خطاب به طلاب نسل چهارم انقلاب گفت: ماموریت شما فراگیری تخصص ها و مهارت های لازم برای ایجاد تمدن نوین اسلامی است. اگر کسی در حوزه علمیه خودش را به تهذیب و تربیت نفس مجهز نکند نمی‌تواند تا پایان این ماموریت حضور پیدا کند.

امام جمعه بندرعباس با بیان این که مهمترین وظیفه ای که امروز از طلاب جوان انتظار می رود علم و عمل، دانایی و توانایی است، خاطر نشان کرد: طلبه ای موفق است که با قصد قربت برای رضای خدا حرکت کند و خداوند نیز او را یاری خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، بصیرت را سلاح جوانان عنوان کرد و افزود: امروز گرگ ها در کمین یوسف ها هستند که اعتقادات و باورهای آنان را از بین ببرند.

عالم زاده نوری: طلاب حافظ قرآن موفق ترند

حجت الاسلام و المسلمین عالم زاده، نوری معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور هم که به صورت مجازی در این مراسم حضور داشت، گفت: این مسابقات بهانه ای است برای ارتباط بیشتر با خدا و اهل بیت(ع).

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور افزود: طلاب زیادی را سراغ دارم که حافظ قرآن هستند و در مسیر طلبگی موفق تر از بقیه طلاب هستند.

وی با درخواست از طلاب برای انس بیشتر با قرآن در زندگی، گفت: جوانی که قرآن تلاوت کند، قرآن با پوست و خون او انس می گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha