جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سبک زندگی فاطمی

حوزه/ معاون آموزش مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان گفت: برای حفظ و استحکام بنیان خانواده باید سبک زندگی فاطمی سرلوحه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم سمانه بیاری در نشستی که با محوریت «نقش زن در تعالی خانواده و جامعه با الگوگیری از سبک زندگی فاطمی»، در جمع طلاب و کارکنان مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان برگزار شد، بیان کرد: سبک زندگی، انتخاب روش و شیوه صحیح برای زندگی است که ضمن تامین خواسته های مادی و معنوی انسان، در نهایت رضایت و خشنودی خداوند متعال را فراهم آورده و موجب تعالی خانواده، فرزندان و جامعه می شود.

وی، حضرت فاطمه(سلام الله علیها) را بهترین الگو در زندگی معرفی کرد و افزود: حضرت زهرا(سلام الله علیها) به دلیل برخورداری از فضایل و ارزش های اخلاقی، الگوی تمام نما برای بانوان جامعه اسلامی است، لذا تمام ابعاد زندگی ایشان از جمله عفت، حیا، عبادت و بندگی، همسرداری، تربیت فرزند و دفاع از ولایت برای ما درس و اسوه است.

معاون آموزش مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان، با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب «زن اگر چنانچه در محیط خانواده، محترم شمرده شود، بخش مهمی از مشکلات جامعه حل خواهد شد، باید کاری کنیم که بچّه‌ها دست مادر را حتما ببوسند؛ اسلام دنبال این است»، خاطرنشان کرد: برای رشد و تعالی خانواده و جامعه باید جایگاه زن در این دو نهاد حفظ شود.

خانم بیاری در پاسخ به این سوال که چگونه می توان سبک زندگی فاطمی را در عصر کنونی رواج داد، خانواده را اولین نهاد ترویج دانست و گفت: بهترین کسی که این نقش را به خوبی در خانواده ایفا می کند، مادر است.

وی بینش و آگاهی نسبت به زندگانی حضرت زهرا(سلام الله علیها) را از ارکان ترویج سبک زندگی فاطمی برشمرد و خاطرنشان کرد: بانوان باید نسبت به زندگی حضرت فاطمه(سلام الله علیها) و جایگاه زن و مادری شناخت و بینش کافی داشته باشند تا بتوانند فرزندان را بر اساس سبک و سیاق زندگی فاطمی تربیت کنند.

مبلغ حوزه در ادامه مباحث خود به ویژگی ها و شاخصه های بارز حضرت فاطمه(سلام الله علیها) اشاره کرد و صدیق بودن را رمز بندگی ایشان دانست و افزود: اساس زندگی مومنانه صداقت در بندگی است و حضرت زهرا(سلام الله علیها) هر چه در اندیشه داشتند، صادقانه در عمل نشان می دادند.

خانم بیاری، به همسرداری حضرت فاطمه(سلام الله علیها) اشاره کرد و گفت: رفتار حضرت زهرا(سلام الله علیها) با همسر بسیار محبت آمیز بود به گونه ای که لحن خطاب های ایشان با حضرت علی(علیه السلام) متناسب با شرایط تغییر می کرد که این نشان دهنده نهایت احترام و ابراز محبت زن به همسر خویش است، از این رو، بانوان با تاسی از سیره زندگی این بانوی بزرگوار، خانه را محل امن و آرامش برای همسران قرار داده و با یکدیگر سازش، تعاون و همکاری داشته باشند تا به بنیان خانواده آسیبی وارد نشود.

وی با استناد به کلام حضرت زهرا(سلام الله علیها) «یَا ابْنَ عَمِّ مَا عَهِدْتَنِی کَاذِبَةً وَ لَا خَائِنَةً وَ لَا خَالَفْتُکَ مُنْذُ عَاشَرْتَنِی»، تشریح کرد: سه چیز از جمله کذب، خیانت و مخالفت در زندگی حضرت فاطمه(سلام الله علیها با حضرت علی(علیه السلام) وجود نداشته است، اما متاسفانه در برخی از خانواده ها این موارد به چشم می خورد که سبب سستی و فروپاشی بنیان خانواده می شود، لذا برای حفظ و استحکام بنیان خانواده باید سبک زندگی فاطمی سرلوحه قرار گیرد.

بیاری در پایان گفت: زن در عین پیشروی در میدان ارزش های معنوی، می تواند در تمام عرصه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی وارد شده و حضور فعال و تاثیرگذاری داشته و باعث تعالی خانواده و جامعه شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha