پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
گرامیداشت دهه فجر

حوزه/ مشاور مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان با استناد به کلام مقام معظم رهبری، گفت: «امام خمینی(ره) جامع الابعاد و جامع الاطرف بودند و میان چهره های معروف عالم بعد از انبیاء و اولیای الهی، چنین شخصیتی با این خصوصیات نداریم».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم فرحناز رجب زاده در نشست معرفتی که از سوی مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان با عنوان "نقش امام و انقلاب اسلامی در ایجاد ارزش ها" به مناسبت دهه فجر برگزار شد، با شکرگزاری نسبت به حیات در نظام اسلامی به ترسیم وضعیت کشور ایران قبل از انقلاب پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: در نظام کفر و طاغوت، ضد ارزش به ارزش تبدیل شده بود که انسان با نگاه عمیق به انقلاب متوجه تفاوت نظام طاغوت و نظام اسلامی می شود.

استاد حوزه، همچنین به فرق بین جاهلیت اولی و مدرن پرداخت و گفت: قرآن کریم، دوران قبل از بعثت رسول اکرم(ص) را جاهلیت اولی معرفی کرده است که انسان ها تابع شهوت و غضب هستند.

رجب زاده، جاهلیت مدرن را سخت تر و اسفناک تر از جاهلیت اولی دانست و اظهار کرد: جاهلیت اولی، نور عقل و فطرت انسان ها را از بین می برد، اما در جاهلیت مدرن، خودخواهی، بی عدالتی، نادیده گرفتن کرامت انسان ها، عمده کردن مسائل جنسی در آن وجود دارد.

وی، با استناد به کلام مقام معظم رهبری ادامه داد: «جاهلیت فقط فقدان علم نیست، بلکه جاهلیت به معنای وسیع یعنی غلبه نیروی شهوت و غضب انسانی بر محیط زندگی که فضائل در آن ناپدید و رذائل حاکم است».

فعال فرهنگی، با اشاره به ابعاد شخصیت حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: حضرت امام(ره) دارای عقل، هوش عالی و ایمان قوی بودند که از حد مفاهیم و تصورات دینی فراتر رفته و به مرتبه حضور، شهود و یقین رسیده بودند.

رجب زاده افزود: حضرت امام(ره) اعتقاد داشتند که صداقت، امانت‌داری و ارزش های اسلامی از موضوعات بسیار با اهمیتی که نباید مورد غفلت قرار بگیرد.

وی در پایان با استناد به کلام مقام معظم رهبری، گفت: «امام خمینی(ره) جامع الابعاد و جامع الاطرف بودند و میان چهره های معروف عالم بعد از انبیاء و اولیای الهی، چنین شخصیتی با این خصوصیات نداریم».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha